וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להעסיק אוכלוסיות מודרות - ולהצליח?

דני צור?

1.3.2011 / 7:06

שוק העבודה



>> call יכול היא החברה העסקית הראשונה בישראל המעסיקה כ?160 בעלי מוגבלויות פיסיות ונפשיות במוקד טלפוני, ופלאפון היא המעסיק הראשון שלהם. כיום החברה ועובדיה הם חלק מפלאפון, אך עד לפני שלוש שנים, היזם, ד?ר גיל וינש, לא מצא ולו מעסיק אחד שיסכים לחבור אליו.?

אם תגיעו למוקד call יכול תיתקלו במחזה סוריאליסטי, שבו משתתפים כלב נחייה המסתובב במוקד, מכשירי שמיעה, מסך מחשב ענק ורגל תותבת המוטלת לצד אחד מנציגי השירות, ועדיין החדווה במקום יכולה לשמש מודל לעסקים רבים. מרגש לראות את הרצון העז של אנשים, שלעתים חצו את גיל 40, להשתלב בשוק העבודה. לחלקם זהו מקום העבודה הראשון שנתן להם הזדמנות תעסוקתית.?



לחברה נותנת שירותים כמו פלאפון, הזקוקה לנציגי שירות באופן מתמיד, שיתוף פעולה עם call יכול מאפשר להציע ללקוחות שירות טוב ורציף עם נציגים בוגרים ומסורים, שרואים את מקום תעסוקתם כמקום עבודה ולא כתחנת מעבר בתקופת הלימודים. מכאן ששיתוף פעולה כזה של מעסיק הוא בבחינת win win win - הן עבורו, הן עבור העובד והן למשק ולכלכלה.?



גם באשר למגזר החרדי הנתונים דומים. מעסיקים חוששים לשלב נשים חרדיות בעיקר כתוצאה מסטריאוטיפים. ואולם פלאפון מעסיקה בהצלחה יותר מ?200 נשים חרדיות בארבעה מוקדים ברחבי המדינה, מהלך שהיה כרוך בלא מעט קשיים תפעוליים, אך בכל זאת הסבלנות השתלמה. אנו זוכים לכוח עבודה אמין ואיכותי. העובדות מקבלות הכשרה מקצועית בשכר מיומן הראשון, והן נהנות ממקום עבודה יציב המספק שכר הוגן ואפשרויות קידום.?



לפי סקר של ארגון מעל?ה, בישראל יש כיום כמיליון בעלי מוגבלויות, 90% מהם מובטלים. מסקר שערכה חברת מנפאואר עולה כי 92% מהמעסיקים אינם מעסיקים חרדים. גם אנחנו בפלאפון עברנו התלבטויות רבות עד שהחלטנו לקלוט אוכלוסיות אלה. רבים הרימו גבה, גם בתוך החברה, בתהייה אם אוכלוסיות אלה יוכלו לעמוד ביעדים המחמירים שהצבנו לעצמנו וכיצד ישתלבו העובדים בתמהיל של נציגי שירות שגילם הממוצע הוא 24 ועובדים בעבודות סטודנטיאליות. למרות זאת קפצנו למים הקרים וחצינו את הרוביקון, וכיום אנו מתחילים לקצור את הפירות.?



המציאות מוכיחה כי עובדים מקרב האוכלוסיות המוחלשות הם מסורים וחרוצים, ומלווים את החברה שבה הם עובדים במשך שנים ארוכות, מתוך תחושת גאוות יחידה וכבוד. כיום כשליש מנותני השירות במוקדים הטלפוניים בפלאפון נמנים עם אוכלוסיות מודרות, בהם בעלי מוגבלויות ונשים חרדיות. בעוד שוק העבודה בתחום השירות הטלפוני ידוע כתחום שבו תחלופת העובדים גבוהה, כאשר מדובר באוכלוסיות מוחלשות התחלופה נמוכה.?



על חברות נוספות במשק להעסיק אוכלוסיות מודרות. זוהי הדרך האמיתית לצמצום הפערים בחברה הישראלית. אין הבדל בין העסקת נשים חרדיות, בעלי מוגבלויות, אתיופים או ערבים. רובם ככולם משוועים למקום עבודה קבוע, רציני ומתגמל, שיתרום לתחושת העצמאות והשייכות שלהם, וישנה את איכות חייהם מן הקצה אל הקצה. אם נושיט להם יד, נגלה שיש לנו הרבה יותר במה להיתרם מאשר לתרום.?



הכותב הוא סמנכ"ל משאבי אנוש בפלאפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully