וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקת אייפד 2: מלחמת התחזיות

מאת מתן מיטלמן?

1.3.2011 / 7:06

אפל, הידועה במדיניות העמימות שלה, צפויה להשיק מחר את הגרסה השנייה של אייפד, וחרושת השמועות באשר לטאבלט החדש הגיעה לרמות שיא. המכשיר החדש צפוי להיות מהיר יותר ודק יותר - השאלה אם השיפורים יספיקו כדי להתמודד מול המתחרים



>> אייפד 2 יושק ב?2 במארס, כמעט בוודאות. אפל, הידועה בקנאותה לסודיות, רמזה באשר לתוכן מסיבת העיתונאים שתערוך במועד זה בהזמנה לאירוע, שבה נחשפו חלקים ממה שנראה כמו הדור השני של מכשיר הטאבלט המדובר. ואולם פרט לרמז העבה, אפל דבקה במדיניות העמימות ולא חשפה את היכולות שיציע המכשיר החדש. כתוצאה מכך, חרושת השמועות סביב אייפד 2 רק התעצמה בשבועות האחרונים. אתרי טכנולוגיה, עיתונאים, אנליסטים, בלוגרים וצרכנים - כולם דואגים ללבות את האש.?



למרות חוסר הודאות, יש כמה סוגיות שלגביהן ההסכמה כמעט מוחלטת. ראשית, אייפד 2, שייחשף בתוך פחות משנה לאחר השקתו של הדור הראשון, יציע, כך נראה, שיפורים שאינם מהפכניים בהשוואה לקודמו. 15 מיליון יחידות נמכרו מהטאבלט שיצר את שוק הטאבלטים, ואפל תתקשה להסביר ללקוחותיה מדוע היא הופכת את המכשיר שבבעלותם למיושן מהר כל כך.?

שנית, לשוק הטאבלטים יש משמעות רבה מבחינתה של אפל: ההכנסות מאייפד ברבעון הראשון לשנה הפיסקלית של 2011 הסתכמו בכ?4.6 מיליארד דולר, המתורגמים לכ?20% מהכנסות החברה באותו רבעון.?



בנוסף לנעליים הגדולות שאליהן נכנס אייפד 2, צפויה לו תחרות עזה. הדגמים החדשים בשוק כמו xoom של מוטורולה, playbook של rim ו?touchpad של hp צפויים להציג מעבדים חזקים יותר, נפח אחסון רחב יותר וזיכרון פנימי רב יותר משל אייפד. לכן, ולפי הדיווחים באתרים הטכנולוגיים, צפויה אפל לשלב בטאבלט החדש זיכרון פנימי של לפחות 512 מגה?בייט - כפליים מהאייפד הראשון, אך מחצית מזו של playbook, למשל. ככל הנראה, אייפד 2 יכיל גם מעבד חדש במהירות 1ghz, שיתמוך בריבוי משימות, בדומה לשאר הטאבלטים החדשים.?



התחזית: תוספת של שתי מצלמות?



אחת התכונות החסרות ביותר באייפד הראשון ושכבר קיימות בקרב המתחרים היא מצלמה. בכל האתרים העוסקים בכך שוררת הסכמה כי אייפד 2 יכיל לא אחת, אלא שתי מצלמות, קדמית ואחורית. הראשונה בעבור שיחות וידאו, באמצעות אפליקציית facetime של אפל, והשנייה כדי לצלם תמונות סטילס.?



כמו כן, איכות התצוגה של הדור השני היתה אחד הנושאים המדוברים ברשת. לפי דיווחים ממקורות יודעי דבר, לכאורה, באייפד 2 יותקן מסך רטינה באיכות גבוהה, הדומה לזה שנמצא באייפון. עם זאת, בסופו של דבר גם אתר engadget, שהיה הראשון לטעון כך, הודה כי התחזית לא תתממש.?



מנגד, יש תכונות שאפל אינה צפויה לשלב באייפד 2, אף שהן קיימות אצל המתחרים. בתערוכת ces האחרונה, שבה הוצגו מגוון טאבלטים, כללו כמעט כולם חיבור usb. עם זאת, קשה לראות כיצד אפל, שדוגלת בתפישת "הגן הסגור" ומאפשרת למשתמשי אייפד לגשת לתוכן רק באמצעות האינטרנט, תציע ללקוחותיה חיבור מסוג זה. למרות הסבר זה, יש דיווחים שנויים במחלוקת על כך שבמכשיר החדש ישולב חיבור thunderbolt - חיבור מהיר במיוחד שפותח על ידי אינטל. חיבור זה קיים במכשירי מק?בוק פרו החדשים של אפל, ומאפשר, באמצעות מתאמים, חיבור usb. ?



בגזרת מערכות ההפעלה, המתחרה העיקרית של אפל היא גוגל. באחרונה השיקה ענקית האינטרנט גרסה חדשה של מערכת האנדרואיד המיועדת במיוחד למכשירי טאבלט. האנדרואיד, שבמקור תוכנן לסמארטפונים - שם הוא כבר נטל את ההובלה מאפל - הותאם למסכים גדולים יותר ומציע חוויית משתמש משופרת. הממשק החדש, על אף חבלי הלידה והתקלות, התקבל בביקורות משבחות. לפי דיווחים באתרים העוקבים אחר הנעשה באפל, ייתכן שהחברה תשיק גרסה חדשה של טכנולוגיית ios, שתאפשר, למשל, שליטה מדויקת יותר באמצעות מסך המגע.?



בנוגע לעיצוב, תחום שעליו שמים דגש באפל, ההשערה הרווחת היא כי אייפד 2 יהיה דק ורזה יותר מאחיו הבכור. בנוסף, יש טענות הגורסות כי כפתור home הקיים בגרסה הראשונה יעלם, והמעבר בין האפליקציות לדף הבית יעשה באמצעות ממשק המגע. ?



ואולם ייתכן שהגורם המשמעותי ביותר בנוגע לדור החדש של אייפד הוא המחיר. הדור הראשון קבע רף לשוק כולו עם תג מחיר של כ?500 דולר. מחירם של הטאבלטים הצפויים להתחרות באייפד 2 צפוי לנוע סביב הרף הזה וצפונה. כך למשל, גרסת g3 של ה?xoom, בעלת קישוריות לרשתות סלולר, עולה בארה"ב כ?800 דולר. לפי התחזיות בתעשייה, אפל תצטרך להמשיך להציע מחיר תחרותי מול היצרניות האחרות.?



בנוסף להשקת אייפד 2, ייתכן מאוד כי אפל תפתיע עם הכרזה נוספת. ההערכות מדברות על כך חשיפה של מטרת חוות השרתים שבנתה בהשקעה של מיליארד דולר בצפון קרוליינה. לפי המידע שהוצג בפני בעלי המניות בפגישתם השנתית בשבוע שעבר, מאגר המידע מיועד עבור שירות itunes בענן. השקת השירות, שככל הנראה היתה אמורה להתרחש כבר ב?2010, נדחתה בעקבות תקלות. השירות החדש, אם אכן יושק, צפוי להציע ללקוחות אפל את האפשרות להעביר את קבצי הווידאו והאודיו שלהם לענן, וכך יזכו לגישה אליהם מכל מקום בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully