וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי מאיים לשלוח את דיגל לכונס נכסים

מאת יורם גביזון?

1.3.2011 / 7:06

לפי הערכות, לאומי, הנושה הגדול של דיגל, לוחץ על בעל השליטה בדיגל, יהודה לוי, להעביר לו 71 מיליון שקל. לוי מוכן להעביר רק 62 מיליון שקל



>> המאבק הכלכלי?לאומני על השליטה בנכסיה של חברת הנדל"ן דיגל התפרץ שוב שלשום. בנק לאומי, הנושה העיקרי של החברה, דחה את הצעתה של דיגל להסדר חובה לבנק. לאומי הודיעה לדיגל כי אם לא תגיע להסכמה עמו עד מחר בכוונתו לפנות לבית המשפט בבקשה למנות כונס לנכסי החברה שמשועבדים לו.?



הודעתו של הבנק גרמה לדחיית האסיפה הכללית של בעלי איגרות החוב של החברה, שתוכננה לקבל החלטות על ניהול מו"מ לגיבוש הסדר חוב, ממחר ל?6 במארס. ?

דיגל, שבשליטת יהודה לוי ?(38.2%?) ומבטח שמיר ?(34.6%?), חייבת לבנק לאומי 85 מיליון שקל ו?69 מיליון שקל לבעלי איגרות החוב מסדרה א' שהנפיקה החברה. הבנק שלח את המכתב לאחר שהצעתו של יהודה לוי, בעל השליטה בחברה, לא סיפקה אותו.?



ל?themarker נודע כי יהודה לוי הציע תחילה לשלם לבנק 52 מיליון שקל ואחר כך העלה את הצעתו ל?92 מיליון שקל. ואולם הבנק דורש לקבל סכום נוסף של 9 מיליון שקל בטענה שלא סביר שיסתפק בפחות משיעור הפירעון שהובטח לבעלי איגרות החוב, לנוכח העובדה שכל נכסיה של החברה משעובדים ללאומי, בעוד החוב לבעלי האג"ח אינו מובטח.?



שמיר מוכר?



בתוך כך הודיעה חברת מבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר ליהודה לוי על כוונתה למכור את כל מניותיה בדיגל לחברה זרה, שמיוצגת בידי עו"ד דב וייסגלס, כנראה בבעלות המשקיע הפלסטיני בשאר אל מסרי, תמורת 1.2 מיליון שקל. מבטח שמיר ביקשה מלוי להודיע לה בתוך 15 ימים אם בכוונתו לממש את זכות הסירוב שלו ולרכוש מניות בדיגל על פי הסכם ההצבעה בין מבטח שמיר ללוי ממאי 99'.?



לפי ההערכות, יממש לוי את זכות הסירוב שלו באורח עצמאי או בשיתוף עם רמי לוי, בעל השליטה ברשת הקמעונאות ומשקיע בולט בשוק הנדל"ן בירושלים.?



הנכסים העיקריים של דיגל הם 75% מפרויקט נוף ציון בשכונת ג'באל מוכבר במזרח ירושלים שאמור לכלול 400 דירות. דיגל השלימה עד כה את בנייתן של 91 דירות ומכרה 76 מהן בהפסד גולמי של 15 מיליון שקל במחזור של 140 מיליון שקל. פרויקט זה משועבד ללאומי.?



דיגל מחזיקה גם ב?50% ממניותיה של חברת קילאס, שמחזיקה בקרקע להקמת פרויקט מלונאות ומסחר בצמוד לפרויקט נוף ציון. קילאס מתכננת להקים על השטח מלון בדירוג של 5 כוכבים בן 250 חדרים, שטחי מסחר בהיקף של 5,400 מ"ר ואולמות כינוסים בשטח של 1,000 מ"ר. גם מניותיה של דיגל בקילאס משועבדות ללאומי. בעל המניות האחר בשני הנכסים ?(25% ו?50% בהתאמה?) הוא אווי לוי, אחיו של יהודה לוי. החברה נקלעה לקשיי נזילות לאחר שלא עמדה בהתחייבויותיה ללאומי ולבעלי איגרות החוב. בשאר אל מסרי הציע לשלם לחברה 36 מיליון שקל בעבור זכויותיה בפרויקט נוף ציון ולהשתמש בסכום להגיע להסדר חוב עם בעלי האג"ח, שיבוסס על "תספורת" של 48% ביחס לשווי המתואם של איגרות החוב כולל הפרשי הצמדה וריבית.?



רמי לוי ואיש העסקים האוסטרלי קווין ברמייסטר הגישו במחצית ינואר 2011 הצעה נגדית שזכתה לתמיכתם של בעלי האג"ח, ולפיה ישלמו לדיגל 123 מיליון שקל שישמשו לפירעון החוב ללאומי, לבעלי האג"ח ולאווי לוי בעבור מניותיו בפרויקטים.?



נראה שלאומי מנסה ללחוץ על יהודה לוי להגדיל את חלקו בתשלום הכולל על חשבון חלקו של אווי לוי, שאמור לקבל 25 מיליון שקל בעבור חלקו בפרויקט נוף ציון ?(75%?) ובקילאס ?(50%?).?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully