וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד צבר פנסיה מרשימה - הראל דורשת חזרה חצי

נועם בר

1.3.2011 / 8:55

מנהל ותיק בענף הסלולר צבר בחייו כספי פנסיה המסתכמים ב-793 אלף שקל ויצא לפרישה מוקדמת. כעת, טוענת חברת הביטוח כי טעתה בפוליסה ודורשת שיחזיר 412 אלף שקל

אריה וידמילר, מנהל ותיק בעולם ההיי טק, הגיע באחרונה לגיל 60, ובפוליסת ביטוח המנהלים שלו בחברת הראל הצטברו 793 אלף שקל. וידמילר הרגיש שהוא מסודר להמשך החיים, ומיהר להיוועץ בסוכן הביטוח שלו לגבי אפשרות לפרישה מוקדמת.

יום אחד פתח וידמילר מעטפה שהגיע אליו בדואר מחברת הביטוח וחשכו עיניו. "אנו מתנצלים, לפני 13 שנה הועברו בטעות לפוליסה שלך 163 אלף שקל", נכתב במכתב מהראל. במהלך 13 השנים צבר הסכום תשואה מצטברת של 153%, ותפח ל-412 אלף שקל. בהראל הודיעו לו כי תיקון הטעות רטרואקטיבית יפחית את שווי הפוליסה שלו ב-52%, כך שיישאר בה סכום של 381 אלף שקל בלבד.

לוידמילר, שעבד בעבר כמנהל בסלקום, קשה להסתגל למחשבה שהפנסיה שלו תיחתך ביותר ממחצית. בכתב התביעה שהגיש לבית משפט השלום בת"א הוא טוען שהטעות שגילתה הראל בפוליסה שינתה את מהלך חייו. לדבריו, "במקום פרישה מוקדמת הוא מעביר את זמנו בעבודה מאומצת".

לטענתו, בשנים האחרונות הוא הסתמך על קצבת פנסיה גבוהה כפי שהשתקף משווי הפוליסה שהיה בדיווחים השנתיים ששלחה לו הראל. כך למשל בכל הקשור לטיפול באמו, שנפטרה באחרונה. במהלך החודשים האחרונים לחייה הוא שיכן אותה במוסדי סיעודי יוקרתי בעלות של 17 אלף שקל לחודש. "הוא לא היה עושה זאת אם היה יודע שהפנסיה שלו תיחתך במחצית", אומרת עו"ד דגנית בר קציר, שמייצגת אותו.

בנוסף, נטען בכתב התביעה כי אם וידמילר היה יודע שיש טעות, הוא היה חושב פעמיים גם על החתונה היוקרתית שערך לבתו, ועל קורס בתחום מערכות הרכב שלקח להנאתו. כעת גם מימון הלימודים שהבטיח לבנו מוטל בספק.

לדברי עו"ד בר קציר, הראל לא משתפת פעולה - ולא מעבירה את היסטוריית המידע.

מהראל נמסר בתגובה: "העובדות לאשורן שונות בתכלית מהנטען על ידי מר וידמילר, ואלה הוסברו לו כבר לפני כשנה. צר לנו על הניסיון לקבל כספים שאינם מגיעים. אנו משוכנעים שבית המשפט ידחה מכל וכל את טענותיו של מר וידמילר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully