וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת המחשבים של מורגן סטנלי נפרצה בהתקפת הסייבר הסינית שפגעה בגוגל לפני שנה

סוכנויות הידיעות

1.3.2011 / 9:03

יותר מ-200 חברות נפגעו במתקפת ההאקרים הסינים שזכתה לכינוי "מבצע אורורה"



רשת המחשבים של מורגן סטנלי נפרצה בהתקפה של האקרים שפעלו מסין שפגעה במחשבי גוגל לפני יותר משנה - כך עולה מדואר אלקטרוני שדלף מחברת אבטחת מידע שעובדת עבור הבנק.



חברת האבטחה, hbgary, מסרה עוד כי הבנק שומר את פרטי החדירה למחשביו בסודיות מוחלטת. באימייל שדלף לא צוין איזה מידע נגנב ממסדי הנתונים של הבנק או היכן פגעה מתקפת ההאקרים.



"הם נפגעו קשה מהתקפות של אורורה", כתב פיל ווליש, מהנדס אבטחה בכיר ב-hbgary, לאחר שקרא דו"ח פנימי של מורגן סטנלי שפרט את התקפות מה שמכונה "מבצע אורורה" שפגע בגוגל ובמאות חברות נוספות לפני יותר משנה.



"הם העניקו לי גישה לדו"ח רגיש מאוד לגבי התקפות אורורה", כתב ווליש באימייל שנשלח ב-10 במאי למנכ"ל hbgary. "אכבד את בקשתם שלא לחלוק את המידע עם איש, אך הבשורות הטובות הן שיש לי רעיונות מעולים לדו"ח הסופי שלנו".



את השם "מבצע אואורה" העניקה חברת אבטחת המידע האמריקאית מקאפי, שמסרה כי הפריצות התבצעו במשך כחצי שנה שקדמה ליוני 2009 ומסמנות "קו פרשת מים באבטחה מקוונת". מספר החברות שנפגעו בהתקפה, שהוערך בתחילה בין 20 ל-30, כעת מוערך ביותר מ-200.



בינואר 2010 הודיעה גוגל כי במשך חודשים נפרצו מחשביה ומחשבי 20 חברות גדולות אחרות בארה"ב על ידי האקרים שהשתמשו בשרתים שנמצאים בסין. האירוע תואר על ידי סמנכ"ל הטכנולוגיה של מקאפי כ"מתקפת הסייבר הגדולה והמתוחכמת ביותר שראינו זה שנים שכוונה נגד חברות ספציפיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully