וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודות המים החקלאיות והעירוניות יחויבו בהתקנת מדי מים לקריאה מרחוק

עמירם כהן

1.3.2011 / 9:13

לטענת רשות המים, הדיווח של בעלי הבארות אינו מספק את דרישות המעקב אחר הפקת המים



600 בעלי בארות פרטיות להפקת מים יחויבו להתקין מדי מים לקריאה מרחוק, כדי לאפשר לרשות המים מידע בזמן אמת ובכל רגע נתון על כמויות המים הנשאבות על ידי 1,500 מתקני ההפקה שבבעלות פרטית, כך קבעה ועדת הכלכלה של הכנסת בשורה של תיקונים שיאשרה השבוע לתקנות המחייבות את המפיקים למדידת מים.



סמנכ"לית רשות המים תמי שור שהציגה בוועדה את הנושא, אמרה כי המפיקים מחויבים לדיווח חודשי על כמויות המים שהם מפיקים, אך הדיווח הזה אינו מספק את דרישות המעקב אחרי הפקת המים, בתקופה כה קריטית למשק המים בישראל. יתרה מזו, לעתים המפיקים אינם מעבירים כנדרש את הדיווח בו הם מחויבים, כך שלרשות המים אין תמונה מעודכנת על כמויות המים שמופקות על ידם ועל תמונת הפקת המים הארצית בזמן אמת.



את מדי הקריאה מרחוק במתקני ההפקה הפרטיים תתקין רשות המים על חשבונה, וההתקנה תסתיים בתוך 18 חודשים. עלות ההתקנה נאמדת ב-10 מיליון שקל ותמומן בידי האוצר, שהתחייב להעמיד תקציב להוצאה. תחזוקת מדי המים לקריאה מרחוק והחלפתם לפי הצורך, תהיה על חשבונם של המפיקים הפרטיים.



כ-60% מהמים המופקים בישראל לצריכה הביתית, התעשייתית ולחקלאות מסופקים כיום על ידי חברת מקורות, כ-15% על ידי תאגידי ההתפלה וכ-15% בידי מפיקים פרטיים בעלי זכויות הפקת מים היסטוריות. רובם של בעלי הזכויות הללו הם אגודות מים חקלאיות ועירוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully