וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסכון במראה מוחצן

דניאל שמיל

1.3.2011 / 9:29

סיבוב ראשון



>> כאשר שברולט ספארק הוצגה לראשונה לפני שנתיים, היבואנית המקומית כלל לא חשבה להביא אותה לישראל. הרי מי יקנה מכונית עירונית זעירה, עם תיבת הילוכים ידנית ועוד עם הסמל של שברולט בחזית? אבל השנה האחרונה הבהירה שבמחיר הנכון, הקהל הישראלי מוכן לקנות מכונית קטנה וידנית, והספארק היא המכונית הראשונה שמצטרפת לקטגוריה ללא היצע של תיבה אוטומטית כלל.

הנשק שלה הוא שפע אבזור (יחסית לקבוצה כמובן): יש לה חמישה מושבים, ארבעה חלונות חשמליים, מראות מתכווננות חשמלית ואפילו תא מטען סביר, אבזור שלא מוצע במרבית המכוניות בקטגוריה. בשברולט מבטיחים גם מנוע חזק יחסית, בנפח 1.2 ליטר עם 82 כ"ס, אך הכוח הזה לא מורגש על הכביש. לספארק יש תאוצה סבירה, אבל אי אפשר לומר שהיא נמרצת בתאוצות בין עירוניות. המתלים שלה מכוילים להיות רכים ונוחים, והדבר מקנה נוחות נסיעה גבוהה במהירויות נמוכות, אך גם זוויות גלגול מוחשיות בפניות מהירות יותר. בנסיעות במהירות גבוהה יהפוך טרטור המנוע לרעש מכביד, ורעשי הרוח יקשו על השיחה במכונית.



אבל הספארק אינה מכונית לנסיעות ארוכות אלא עירונית קטנה, ואת התפקיד הזה היא ממלאת בצורה טובה למדי. היא מרווחת, ההגה וההילוכים קלים ונעימים לתפעול, ובנוסף יש לה עיצוב בולט שיכול לקסום ללקוחות צעירים.



בשברולט השתמשו בתרגיל שיווקי נחמד לפני השקת הספארק, כשביקשו מהקהל לבחור מתוך שלוש מכוניות תצוגה מי תעניק השראה למכונית העירונית שלהם. הקהל בחר דווקא במכונית התצוגה הרדיקלית יותר מבין השלוש, וכך הגיעו למכונית הסדרתית עם פנסי חזית עצומים, ידיות נסתרות לדלתות האחוריות, קמטים בולטים מעל הגלגל האחורי ואף מסילות למטען על הגג.



השילוב בין כל אלה בהחלט מושך תשומת לב. באשר ליופי, ובכן, זה עניין של טעם. העיצוב הפנימי מוצלח למדי, ולוח המחוונים נראה כאילו נלקח מאופנוע. איכות החומרים, כרגיל בקבוצה, אינה מזהירה, והנהג מוקף בפלסטיק שחור ולא נעים למגע.



צריכת הדלק היא 18.7 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן, ובמבחן היא הגיעה ל-12.9 ק"מ לליטר, כך שהבחירה בתיבת הילוכים ידנית יכולה להשתלם בתחנת הדלק. בשורה התחתונה, שברולט ספארק מבצעת היטב את מה שהיא אמורה לעשות, ותמורת 67,500 שקל היא מציעה תמורה טובה לכסף. אם אתם זקוקים למכונית קטנה וחסכונית, כדאי לשקול את האופציה הזאת.



שברולט ספארק



מנוע: בנזין, 4 בוכנות בטור, נפח 1,200 סמ"ק הספק מרבי: 82 כ"ס



מומנט מרבי: 11.3 קג"מ צריכת דלק (נתוני מעבדה): 18.7 ק"מ לליטר צריכת דלק במבחן: 12.9 ק"מ לליטר



קבוצת זיהום: 2 בטיחות: 6 כריות אוויר, abs, בקרת יציבות אלקטרונית אבזור סטנדרטי: חלונות חשמליים, מערכת קול עם ארבעה רמקולים מחיר: 67,500 שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully