וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה סטארט אפים ישראלים נפגעו מהשינוי במנוע החיפוש של גוגל?

גיא גרימלנד

1.3.2011 / 10:05

אחת הנפגעות העיקריות היא פיקסיה הישראלית המפעילה אתר תמיכה במוצרים אלקטרוניים מבוסס תוכן גולשים



על רקע גל של ביקורת שקיבלה גוגל בשל איכות תוצאות החיפוש שלה, הודיעה באחרונה ענקית החיפוש כי שינתה את אלגוריתם החיפוש שלה.



שבוע חלף מאז השינוי של גוגל ויש כבר אתרים שנפגעו קשה בתעבורת הגולשים אליהם, בהם גם סטארט אפים ישראלים הפועלים בתחום האינטרנט. sistrix - הבלוג הגרמני המתורגם גם לאנגלית שעוסק בתחום ה-seo (אופטימיזציית מנועי חיפוש) - מפרסם פוסט מעניין במיוחד על הנפגעות מהשינוי שגוגל ערכה.



אחת הנפגעות העיקריות היא חברת הסטארט אפ הישראלית פיקסיה (fixya) המפעילה אתר תמיכה במוצרים אלקטרוניים מבוסס תוכן גולשים. היזמים מאחורי החברה הם יניב סעדון ויניב דוידוביץ והמשקיעים הם יוסי ורדי, טל ברנוח, אלי בר-אשר, פיטנגו ומייפילד.



sistrix ניתח מיליון מילות מפתח שהובילו לאתרים. על בסיס זה נמצא שפיקסיה ירדה מ-62,034 מילות מפתח שהובילו אליה ל-36,167 מילות מפתח. פיקסיה והרבה מאוד אתרים אחרים ספגו לא רק מכה מכך שפחות מילות מפתח הובילו לאתרים שלהם, אלא שלא מעט מילות מפתח אחרות שהובילו לאתרים - דורגו כעת נמוך יותר מצד גוגל. מילות חיפוש שפעם הובילו למיקום ראשון, שני או שלישי בגוגל כעת מקבלות מיקום שמיני או תשיעי בדף.



מדד נוסף ש- sistrix בדקה קרוי visibilityindex – אינדקס שמחשב את ערך התנועה המגיע ממילות חיפוש. פיקסיה ספגה במדד זה צניחה של 80%.



עוד במפסידים הגדולים חברת המאמרים הישראלית articlesbase שמשרדיה נמצאים ברמת גן ומייסדיו הם סיימון גלפנד ואייל חלימי. החברה ספגה ירידה של 94% וצנחה מ-82,274 מילות חיפוש שהובילו אליה ל-31,365 מילות חיפוש. articlesbase היא אחת מאתרי התוכן הגדולים בתחום המאמרים. במאמר שפרסם לאחרונה כתב טק קרנץ רובין ווטרס,



נאמר כי החברה שמעסיקה 11 עובדים בלבד רושמת הכנסות של חצי מיליון דולר מדי חודש ויש לה שולי רווח של 80%. החברה שנוסדה בשנת 2005 היא למעשה אגריגרטור למאמרים מ-26 ורטיקלים שונים: פיננסיים, בריאות,עסקים וכו'. כיום היא מאכלסת שלושה מיליון מאמרים בשש שפות ומדי יום מוסיפה 5,000 מאמרים חדשים.



החברה טענה בפני טק קראנץ' כי יש לה תוכן איכותי והיא לא משתמשת בטריקים של seo. בטק קראנץ' הביעו ספק בכך. כנראה שכעת גם גוגל. והפגיעה מורגשת.



הנה הרשימה המלאה של האתרים הנפגעים מהשינוי של גוגל לפי הבלוג sistrix





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully