וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקאים משנים את אופן ההשקעה שלהם - מעדיפים ייעוץ עצמאי המבוסס על עמלות בלבד

סוכנויות הידיעות

1.3.2011 / 10:34

סך הנכסים המנוהלים בידי יועצי השקעות רשומים בארה"ב זינק פי 3 בתוך עשור ל-1.7 טריליון דולר



האמריקאים משנים את האופן שבו הם משקיעים. סך הנכסים המנוהלים בידי יועצי השקעות רשומים (ria) זינק פי יותר משלושה בעשור שהסתיים ב-31 בדצמבר, 2009, ל-1.7 טריליון דולר, לפי חברת המחקר סרולי אסושיאייטס. מגמה זאת מאלצת את קרנות הנאמנות ואת הברוקרים לשנות את האופן שבו הם מוכרים השקעות ולהפוך את שוק ה-etfs, תעודות סל שנסחרות באופן דומה למניות, למוצר ההשקעות הצומח במהירות הרבה ביותר בעולם.



"מה שהניע את מכירות תעודות הסל דרך מתווכים פיננסיים היה המעבר האדיר לייעוץ מבוסס עמלות", אמר אנתוני רוצ'ט, מנהל בכיר בסטייט סטריט קורפ, הספקית השנייה בגודלה בעולם של תעודות סל, אחרי בלקרוק. "ליועצים שפועלים לפי עמלות בלבד יש תמריץ להפחית את העלויות הכוללות וזה מה שהופך את תעודות הסל לתחרותיות בהרבה".



בניגוד לברוקרים ולקרנות הנאמנות, יועצי ההשקעות הרשומים מבקרים בבתי הלקוחות, וסביב שולחן המטבח או במרפסת מייעצים ללקוחותיהם היכן להשקיע את חסכונותיהם. על היועצים מוטלת החובה החוקית להעמיד את אינטרס הלקוחות שלהם מעל לכל, בניגוד לברוקרים, הנדרשים למכור מוצרים ש"מתאימים" ללקוחותיהם, לפי כללי רשות ני"ע האמריקאית.



על יועצי ההשקעות הרשומים שאינם רשומים גם כברוקרים חל איסור לגבות עמלות מכירה או תשלומים אחרים מחברות קרנות שאת מוצריהן הם בוחרים למען לקוחותיהם. מרבית היועצים גובים עמלה שנתית קבועה מסך השקעות הלקוחות שלהם, שנעה בדרך כלל בין 1% ל-2%, כך שהכנסותיהם תלויות בגורל כספם של לקוחותיהם.



"אין לי תמריצים למכור מוצר של מישהו אחר", אמר דייויד או'בראיין, יועץ פיננסי מוירג'יניה בראיון טלפוני לבלובמרג. "מבחינת הגנה על הצרכנים, זהו שינוי משמעותי".



היועצים עדיין אינם מסוגלים להתחרות מול בתי הברוקראז' הגדולים, אך התחרות שהם מציבים הולכת ומתעצמת. סך הנכסים המנוהלים בידי ארבעת בתי הברוקראז' הגדולים בארה"ב ירד ב-17% ל-4.75 טריליון דולר בשנתיים שקדמו ל-2009, לפי קבוצת אייט בבוסטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully