וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיוט לאפל: האם המעצב הראשי ג'ונתן אייב עוזב את החברה?

סוכנויות הידיעות

1.3.2011 / 11:45

העיתון "סאנדיי טיימס" דיווח כי אייב מעונין לחזור לגור בבריטניה



האם ג'ונתן אייב, המעצב הראשי של אפל במהלך העשור האחרון, עוזב את אפל וחוזר לבריטניה? דיווח של העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס" טוען כי אייב צפוי ליהנות בקרוב מבונוס מניות בשווי 25 מיליון ליש"ט, וכי הוא מעוניין לשוב לבריטניה על מנת לבלות יותר זמן עם אשתו וילדיו.



לפי הדיווח בעיתון הבריטי, אייב היה מעונין לעזוב לבריטניה כבר בשנת 2008, אך קיבל הצעה "כובלת" להישאר בארה"ב לשלוש שנים נוספות בעבור בונוס המניות.



דירקטוריון אפל סירב לתמוך במעבר של אייב, לפי הדיווח. העיתון ציטט את אחד מהמקורבים לפרשה שטען כי "הדירקטוריון הודיע לאייב כי אם בכוונתו לעבור לבריטניה, הוא לא יוכל להמשיך להחזיק במשרה הנוכחית שלו בחברה".



העיתון "גרדיאן" הבריטי ציין כי הפרשה כולה ניזונה משמועות והשערות, אשר החלו בדיווח לרשות לניירות ערך בארה"ב הקשור לאותה עסקת מניות שקיבל אייב. עם זאת, אם נכונים הדיווחים, התזמון עלול להיות אומלל בעבור אפל - אשר מנסה בימים אלה להתמודד עם היעדרו של המנכ"ל האגדי סטיב ג'ובס בעקבות חופשת מחלה.



המעצב הבריטי משמש סגן נשיא בכיר לעיצוב תעשייתי באפל ונחשב מקורב לג'ובס. "הוא בהחלט האדם החשוב ביותר שם מלבד ג'ובס", אמר שאו וו, אנליסט בקאופמן ברדרס.



עבור רבים אפל לא תהיה אפל בלי סטיב ג'ובס. החלטתו הפתאומית של מנכ"ל החברה לצאת לחופשת מחלה בפעם השלישית בתוך פחות מעשור, העלתה חששות גדולים בנוגע למנהיגות החברה שג'ובס היה שותף להקמתה לפני יותר משלושה עשורים.



מצבו הבריאותי של ג'ובס הוא בעל עניין מיוחד למשקיעים רבים, הרואים בו כמי שהביא במו ידיו למהפך באפל בעשור האחרון. חששות לגבי בריאותו עולים כבר מספר שנים, מאז נודע כי נאבק בסרטן הלבלב. עם זאת, דווקא בשנים אלה טיפסה מניית אפל, והיום היא החברה השנייה בגודלה בעולם במונחי שווי שוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully