וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח התפעולי השנתי של ורדינון הצטמצם ב-74% ל-2.8 מיליון שקל

יעל פטר

1.3.2011 / 13:55

חברת הטקסטיל רשמה ירידה של 14% בהכנסותיה השנתיות, ל-92 מיליון שקל



הרווח התפעולי של חברת הטקסטיל הצטמצם בשנת 2010 ב-74% ביחס ל-2009, ל-2.8 מיליון שקל - כך עולה מדו"חותיה הכספיים של החברה שפורסמו היום.



ורדינון רשמה ברבעון הרביעי של השנה ירידה של 12% בהכנסותיה לרבעון לעומת ההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד, אשר הסתכמו ב-21.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה ברבעון הסתכם ב-162 אלף שקל, לעומת רווח תפעולי של 2.7 מיליון שקל. וההפסד הנקי של ורדינון הסתכם ב-84 אלף שקל לעומת רווח נקי של 1.9 מיליון שקל ברבעון המקביל.



גם במבט שנתי רשמה החברה ירידה של 14% בהכנסות, שהסתכמו ב-92 מיליון שקל. הרווח התפעולי הצטמצם ב-74% לעומת השנה שעברה ל-2.8 מיליון שקל והרווח הנקי של החברה ירד ב-81% ל-1.4 מיליון שקל.



ורדינון עוסקת במכירה ושיווק של מוצרי טקסטיל ומוצרים לבית, כמו כלי מיטה, מגבות ושמיכות. החברה רוכשת בדים צבועים ומעצבת אותם למוצרים מוגמרים. כמו כן, ורדינון מייבאת מוצרים, בעיקר מתורכיה, סין והודו. החברה פועלת הן במישור הסיטוני והן במישור הקמעוני.



הכנסות החברה קטנו בכל ערוצי ההפצה הסיטוניים. ברבעון קטנו ההכנסות בשל עיתוי חגי תשרי שחלו בשנה שעברה בחלקם ברבעון הרביעי, ואילו השנה חלו כולם ברבעון השלישי. מאחר שהחברה סובלת מהטייה עונתיות, כלומר במהלך החגים חנויות החברה זוכות לביקורים רבים יותר מצד לקוחות, הדבר השפיע על דו"חותיה הכספיים והקטין את ההכנסות ברבעון הנוכחי. כמו כן מדווחת החברה כי מכירת מוצרי החורף השנה חל באיחור ברבעון הרביעי לעומת השנה שעברה.



הירידה ברווח התפעולי השנתי של ורדינון נובע מירידה בהכנסות, וכן עלייה בהפסדים אחרים שלא קוזז על ידי ירידה שחלה בהוצאות המכירה וההנהלה. הירידה ברווח התפעולי הרבעוני נובעת מהירידה בהכנסות ומעלייה בהוצאות המכירה והשיווק במהלך הרבעון. הירידות בהכנסות וברווח התפעולי הובילו לירידה גם ברווח הנקי.



כמות המזומנים שיצרה החברה מפעילותה השוטפת צנחה מ-15.1 מיליון שקל בשנת 2009 לסכום של מיליון שקל השנה, וכמות המזומנים בקופת החברה ירדה ב-51% ל-1.4 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully