וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארנון קטלן ויוני זלינגר מבקשים להשתלט על אלדן טק במסגרת הסדר החוב

ערן אזרן

1.3.2011 / 14:01

השניים מציעים להבעיר למחזיקי האג"ח 3 מיליון שקל, עבור 51% ממניות החברה



לא פעם אנשי עסקים מנצלים קשיים שבהם נתונות חברות בשוק ההון לשם השתלטות או קבלת נתח נכבד ממניותיהן בתמורה לסיוע או הזרמת הון. אחת משיטות ההשתלטות היא השתלבות בהסדר חוב שבו נתונה חברה, וזאת על ידי מתן הצעה מפתה לנושים שתבטיח להם לקבל חלק או את כלל הכספים שהשקיעו בחברה. ניסיונם של ארנון קטלן ויוני זלינגר להשיג שליטה בחברת הנדל"ן , היא דוגמה למהלך שכזה.



קטלן וזלינגר פנו בימים האחרונים למחזיקי האג"ח של אלדן, והציעו להזרים 4 מיליון שקל לחברה, כאשר 75% מסכום זה יועברו לבעלי האג"ח ישירות והיתרה תיועד לפעילות השוטפת של החברה. בתמורה להזרמת ההון, השניים מבקשים לקבל את השליטה באלדן טק - 51% מכלל מניותיה בדילול מלא. השניים הציעו עוד כי יתרת החוב למחזיקי האג"ח תידחה בארבע שנים בתמורה להגדלת הריבית, ולאחר מכן ייפרס ההחזר לשלושה תשלומים שווים. בנוסף הבטיחו השניים לנושים 5% ממניות החברה, וכן שיעבדו את כל מניות חברת הבת רילון כבטוחה לתשלום החוב.



קטלן וזלינגר מציינים כי במהלך תקופה זו לא ייגבו על ידם דמי ניהול מהחברה. בנוסף הם מצהירים כי בכוונתם לפעול לייצוב החברה האם והחברה הבת רילון, וזאת באמצעות תוכנית הבראה אגרסיבית והכנסת פעילות חדשה.



קטלן הוא מייסד ובעלים של שידר השקעות בע"מ, חברה פרטית הממוקדת בניהול השקעות פרייבט אקוויטי. קטלן היה בעל מניות ומנהל משותף בחברת ג'יטקו, שנרכשה על ידי מייקרוסופט בשנת 2006 בכ-110 מיליון דולר. לפני שהצטרף לג'יטקו שימש כסגן נשיא קרן ההון סיכון של תאגיד הביטוח aig. זלינגר הוא בעל המניות העיקרי ומייסד משותף של קבוצת erayo, בעלת פלטפורמה מקוונת לסחר בינלאומי בין עסקים בתחומי הלייף סטייל.



אין זו ההצעה הראשונה שמקבלים בעלי האג"ח של אלדן טק במסגרת הסדר הנושים. בחודש דצמבר סרבו בעלי האג"ח להצעתו של דן ללוז, לשעבר יו"ר מגדל שוקי הון, לרכוש את החברה. ללוז הציע להשקיע 3.9 מיליון שקל בחברה בתמורה להקצאה של 14.4% מהון המניות. כמו כן ללוז ביקש לקבל אופציות לרכישת 60 מיליון מניות נוספות, שיאפשרו לו להגיע לאחזקה של 65% מהחברה, הפועלת תחת "אזהרת עסק חי". במסגרת הצעתו של ללוז הוא היה מור לקבל שכר חודשי של 70 אלף שקל, מה שהיה מדלדל במהירות את קופת החברה.



איגרות החוב של אלדן טק, שנשלטת (57%) ומנוהלת על ידי יוסף בורנשטיין, מושעות כרגע מהמסחר. בחודש דצמבר הגיעו התשואות לרמה הגבוהה מ-200%, המשקפת את חוסר אמונם של המשקיעים בדבר יכולת הקיום של החברה. לאלדן טק ולרילון חובות של יותר מ-70 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. החברה פועלת בתחום הנדל"ן המניב, והחזיקה בעבר כ-80% מזכויות הבעלות ב-24 בנייני מגורים בברונקס, ניו יורק הכוללים 782 דירות. מאחר שהחברה התקשתה לשרוד את משבר הפיננסי ולקבל מימון בנקאי לפרויקטים, נמכרו חלק מבניינים בשנת 2009 וההחזקה ביתרתן נתפסה על ידי כונסי נכסים מטעם בנק הממן. חברת הבת, רילון, פועלת בבולגריה, גאורגיה ובישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully