וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים תעביר 120 מיליון שקלים לדיור ציבורי לנזקקים

עיריית ירושלים תעביר 120 מיליון שקל לטובת דיור ציבורי של כ-10 אלף נזקקים בעיר. הסכף יועבר מתוך קופת חברת השיכון פרזות, שנסגרה לפני חמש שנים

עיריית ירושלים הודיעה היום (שלישי) כי תעביר 120 מיליון שקלים לאוכלוסייה נזקקת וחסרת דיור בעיר. הכספים, שיופנו מקופת החברה הממשלתית העירונית לשיכון ירושלים, פרזות, יחולקו לאחר למעלה מחמש שנים בהן הוקפאו. לפי הערכת העירייה הכסף יועבר לכ-10,000 נזקקים.

עיריית ירושלים ומשרדי האוצר והשיכון הגיעו להסכמה עקרונית בדבר מתווה השימוש שייעשה בכספים הנמצאים בקופת החברה ובימים אלו מתקיימים דיונים אחרונים לסיכום סופי של סעיפי ההסכם. בעיריית ירושלים ציינו כי העירייה ויתרה למעשה על כל הכנסה צפויה מההחלטה, והדגישה כי על המשאבים לקדם פתרונות דיור ציבורי למשפחות הממתינות שנים רבות בתור.

על פי המתווה הצפוי, יועבר סכום של כ-15 מיליון שקלים לצורך שיפוץ של כ-1,500 דירות של הדיור הציבורי בירושלים, בתוספת לסל הקיים. כ-20 מיליון שקלים נוספים יועברו לטיפול ושיפוץ של מבנים בהם מתגוררים בעיקר דיירי הדיור הציבורי ואשר נמצאים במצב תחזוקתי ירוד, כולל שטחים ציבוריים. כמו כן, מתגוררים פרטיים ישתתפו בעלויות השיפוץ במתכונת של שיקום שכונות.

עוד סוכם כי 22 מיליון שקלים נוספים ייעודו לפרויקט של "פינוי בינוי" של מרכז הקליטה גילה, שמתכננת העירייה. במידה שהפרויקט לא ייצא לפועל, כספים אלה ישמשו לרכישת דירות לדיירים שאושרו כזכאי משרד הבינוי והשיכון. 17 מיליון שקלים נוספים יועברו לטובת מקבץ דיור לנכים עבור תשלום שכירות ארוכת טווח לנכים רתוקים ל-15 שנים, ו-55 מיליון שקלים יועברו לרכישת דירות לדיירים שאושרו כזכאי משרד הבינוי והשיכון. סכומים נוספים יועברו לפרויקט של רכישת דירות לשיכון זמני של דרי רחוב, ולהגדלת תקופת הסיוע בשכר דירה למשפחות ובודדים מחוסרי דיור במצבי חירום.

"בשורה אמיתית לתושבים"

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר כי "ההחלטה החשובה היא בשורה אמיתית לתושבים שתאפשר לאחר שנים רבות לצמצם את הפערים ולהגדיל את המענקים הקיימים למשפחות חסרות הדיור תושבות ירושלים. העירייה תמשיך ותעמוד על המשמר כדי להבטיח את קיומו של האינטרס הציבורי".

שר האוצר, יובל שטיינייץ, מסר כי "חיזוק העיר ירושלים עומד בראש סדרי העדיפויות של הממשלה בכלל ושל משרד האוצר בפרט. לכן, החלטנו בשבועות האחרונים על הרחבה משמעותית של הסיוע התקציבי לעיר וכעת אנו מבצעים, בשיתוף העירייה ומשרד השיכון, את המהלך הנוכחי שנועד להקל על בעיות הדיור הציבורי בבירת ישראל".

שר השיכון, אריאל אטיאס, אמר כי "לאורך כל הדרך, עוד טרם החלטת הממשלה, עמדנו על כך שיוסכם עם משרד האוצר כי כל הכסף מפירוק פרזות יועבר לטובת הדיור הציבורי של תושבי העיר ירושלים. מרגע שהתקבלה עמדתנו תמכנו במהלך".

חברת השיכון פרזות נסגרה במאי 2009 בעקבות החלטה של ממשלת ישראל, אשר מחזיקה בבעלותה 72% מהחברה, כשעיריית ירושלים אשר מחזיקה את 28% הנותרים. סגירתה באה במטרה למנוע כפילות בין חברת עמידר לבין פרזות, זאת במסגרת מדיניות משרד האוצר ורשות החברות הממשלתית לפעול לפירוק כל החברות המעורבות שבבעלות משותפת של המדינה וצדדים שלישיים. 120 מיליון השקלים המדוברים הוקפאו במשך למעלה מחמש שנים, בשל התנגדות המדינה להעברתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully