וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודה סטרים פורחת בארה"ב

ליאור זנו

1.3.2011 / 15:45

בעקבות ההתרחבות בארה"ב: מדווחת יצרנית המערכות הביתיות להכנת משקאות מוגזים סודה סטרים, על גידול בהכנסות ברבעון הרביעי בשיעור של 58%, ל-50 מיליון יורו

יצרנית המערכות הביתיות להכנת משקאות מוגזים סודה סטרים, שהצליחה לגייס 109 מיליון דולר לפי שווי של 367 מיליון דולר בנובמבר האחרון, מפרסמת היום את דו"חותיה השנתיים לרבעון הרביעי של 2010 ולשנה כולה. אלו הם דו"חות שנתיים ראשונים לאחר ההנפקה ובהם מציגה החברה זינוקים בהכנסות, אך ירידות בשורות הרווח - בעיקר בשל גידול בהוצאות השיווק.

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2010 הכו את התחזיות וזינקו ב-58% לעומת הרבעון המקביל ל-50 מיליון יורו. זאת לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על הכנסות של 40.3 מיליון יורו (55.77 מיליון דולר). למרות הגידול בהכנסות, ירד הרווח התפעולי של סודה סטרים ב-25% ל-3.7 מיליון יורו. הירידה נובעת מגידול של 10 מיליון יורו בהוצאות המכירה והשיווק של החברה, פי 2 לעומת ההוצאות בסעיף זה ברבעון שעבר, שנבעו בעיקר מהמשך ניסיונות חדירה לשוק האמריקאי.

בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 3.5 מיליון יורו ברבעון הרביעי, או רווח מתואם למניה של 0.21 יורו - ירידה של 17% לעומת הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2009. תחזיות האנליסטים היו לרווח נקי של 1.5-2 מיליון יורו ברבעון.

סודה סטרים מוכרת לצרכן הישראלי יותר בשמה הקודם - סודה-קלאב. לפני כשלוש שנים, עם כניסתה של קרן פורטיסימו כמשקיעה הראשית בחברה, שונה כל המיתוג של החברה, ובין השאר שמה. פורטיסימו הציבה את מנכ"ל נייקי לשעבר דניאל בירנבאום בתפקיד המנכ"ל, אחרי שהחברה רשמה הפסדים בשנת 2007. מאז עברה החברה לפסי רווחיות החברה מעסיקה כיום כ-1,000 עובדים - 696 מהם בישראל והפרישה הגלובלית שלה נמתחה כבר ל-39 מדינות עם 4 מיליון צרכנים. סל השירותים של החברה כולל מכונות, סירופים וגז.

במבט על שנת 2010 כולה, מתקבלת תמונה שונה מעט מזו של הרבעון. הכנסות החברה זינקו ב-33% לעומת 2009, והסתכמו ב213.2 מיליון יורו. החברה הגדילה אמנם הגדילה את הוצאות השיווק שלה, אך בשיעור דומה לגידול בהכנסות, כך שגם הרווחים הורו על צמיחה, בדומה להכנסות. הרווח התפעולי של סודה-סטרים גדל ב-33% ל-14.9 מיליון יורו בשנה, ואילו הרווח הנקי צמח אף הוא ב-33% ל-12.9 מיליון יורו או רווח מתואם למניה של 0.92 יורו.

"התוצאות מדגישות את ההתקדמות שהשגנו בהרחבת החברה ברחבי העולם, ובמיוחד בארצות הברית " אמר בעקבות הדו"חות בירנבאום, והדגיש את העובדה כי המכירות בארה"ב ברבעון עלו ב-240% ל-14.5 מיליון יורו והמכירות בכל ארצות המכירה הגיעו לרווחי שיא ב-2010.

בירנבאום הוסיף כי "בטווח הקרוב, סדר העדיפויות שלנו הוא להמשיך לחדור לשווקים האמריקאים עם המשך מיקוד המאמצים בהפצה ושיווק במדינה המכוונים ליצירת לקוחות חדשים יחד עם רכישה חוזרת של לקוחות ותיקים. אנחנו מאמינים שנצליח לשחזר את ההצלחה של ארה"ב בחדירה לשווקים נוספים כמו מערב ומזרח אירופה, המזרח התיכון, צפון אפריקה, ואף אסיה. יש לנו ביטחון רב בעתיד של סודה סטרים ואנחנו מאמינים שיש לנו את היכולת להמשיך ולגדול במשך שנים רבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully