וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת סעודיה צללה ב-7% - הנפילה החדה מאז 2008 - עקב חשש מהתקוממות בממלכה

סוכנויות הידיעות

1.3.2011 / 16:55

הבורסה נכנסה לשוק דובי לאחר שנפלה ב-20% מהשיא של 2010; כוויית נסוגה היום ב-2.5%



בורסת המניות של ערב הסעודית - יצואנית הנפט הגדולה בעולם והכלכלה הערבית הגדולה ביותר - נפלה בשיעור החד ביותר זה למעלה משנתיים, ונכנסה באופן רשמי לשוק דובי על רקע התגברות החשש מפני התפשטות ההתקוממויות במזרח התיכון לממלכה.



בורסת סעודיה צנחה היום ב-6.8%, הנפילה היומית החדה ביותר מאז נובמבר 2008, ונכנסה באופן רשמי לשוק דובי לאחר שירדה ב-20% מהשיא של שנת 2010. בורסת כוויית נסוגה היום ב-2.5%. בורסת עומאן, אשר נפלה אתמול ב-4.9%, התאוששה היום בעלייה של 4.1%.



"הביצועים של בורסת סעודיה מראים כי הסיכונים הגאו-פוליטיים באזור עדיין לא הגיעו לכלל פתרון", אמר עומר אנסרי, אסטרטג מניות של חברת גולפמנה אלטרנטיב אינווסטמנטס (gulfmena alternative investments) בדובאי, לסוכנות הידיעות בלומברג. "עדיין יש שמועות על הפגנות מתוכננות בממלכה ב-11 במארס וב-20 במארס, והדבר מביא לכך שקיימת מידה של חוסר ודאות, גם אם בסוף לא יתרחש דבר".



בשבוע שעבר הודיע מלך סעודיה על השקעה מתוכננת של 10.7 מיליארד דולר בדיור במדינה, על הגדלת המימון לתוכנית הביטוח לאומי בממשלה ועל הטבות נוספות בתקווה כי הצעדים יסייעו למנוע התקוממות דומה לזו שהתחוללה במדינות כמו מצרים, תוניסיה ולוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully