וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריינסווי סיימה מחקר בחולי פרקינסון: הטיפול בטוח; שיפור בתפקוד המוטורי

יעל פטר

1.3.2011 / 17:17

החברה מפתחת קסדה המטפלת בתפקוד מוחי באמצעות גלים אלקטרומגנטיים



סיימה ניסוי במרכז הרפואי תל השומר בטיפול נגד פרקינסון באמצעות מוצר החברה deep rtms. מסקנות הניסוי הן כי הטיפול בטוח ומביא לשיפור בתפקוד מוטורי של חולי פרקינסון.



עוזי סופר, מנכ"ל חברת בריינסווי, ציין היום כי "זה היה מחקר ארוך ואנו התעקשנו לחפש את הפרמטרים המתאימים והאופטימליים לטיפול באוכלוסייה זו. זה ללא ספק יום בשורה לחולי הפרקינסטון, אשר יוכלו לקבל טיפול לא פולשני למחלתם, טיפול שאנו מקווים שיאושר בעתיד. לדבריו, תוצאות אלו יספיקו לקבלת אישור ce באירופה והחברה תמשיך לעריכת מולטי סנטר ולאישור ה-fda.



במהלך הניסוי, שמטרתו היתה לבחון מה הפרמטרים הטובים ביותר לטיפול בחולי פרקינסון, בוצעו 3 מחקרים בקבוצות שונות של חולי פרקינסון במהלך השנתיים האחרונות. בסך הכל השתתפו במחקרים 47 מטופלים הסובלים מהמחלה, והחולים קיבלו 12 טיפולים במהלך כחודש. השפעת הטיפולים נבחנה ביום הראשון, ביום העשירי, ביום ה-30 וה-60.



המוצר עצמו הוא קסדה המשתמשת בגלים אלקטרומגנטים המשפיעים על פעילות המוח. לדברי החברה, גלים אלו חודרים לעומקו של המוח בלי הצורך בשימוש בטיפול חודרני, ועל ידי גירוי או דיכוי של אזורים אלו ניתן לטפל במחלות כמו דיכאון ופרקינסון. במחקר הראשון נבדקה השפעה של גירוי פרה פרונטלי בתדר מהיר בשילוב עם גירוי של אזור אחר במוח, הקורטקס המוטורי, בתדר מהיר. המטופלים הושוו לקבוצת ביקורת שקיבלה טיפול דמה, ונצפה בהם שיפור קל בעקבות הטיפול.



במחקר השני, נבדקה השפעתו של טיפול דומה על חלק המוח, קורטקס פרה פרונטלי בשילוב עם טיפול בתדר איטי של הקורטקס המוטורי. במחקר השני התקבל שיפור ביחס לזה שהתקבל במחקר הראשון, ולפי 2 המחקרים הללו בוצע מחקר שלישי.



בסופו של דבר נתגלה כי בקבוצה שקיבלה שילוב של טיפול בתדר מהיר בקורטקס הפרה פרונטלי ובתדר איטי בקורטקס המוטורי נצפה השיפור המשמעותי ביותר ביחס למצב החולים טרם הניסוי, וכן ביחס לכל שאר הקבוצות. השיפור התקבל במספר מדדים ונשמר כחודש לאחר סיום הטיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully