וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינפלציה הגלובלית לאן? המומחים חלוקים

נדב עבודי

1.3.2011 / 22:40

מחיר הנפט מאיים על הכלכלות ואף אחד לא היה משקיע בחברת ארה"ב בע"מ



הבורסה בתל אביב, שפתחה את יום המסחר בעליות של עד 0.5%, עברה בחלקו השני של יום המסחר לירידות שערים ונסגרה בשיאן של הירידות.



מדד ת"א 25 ירד בסיום ב-1.2% לרמה של 1273.7 נקודות ומדד ת"א 100 ירד אף הוא ב-1.3% לרמה של 1174.5. מדד מניות הנדל"ן השיל 1.8%, ומדד מניות הבנקים צנח ב-2.1%.



להלן סיכום של מספר המלצות וסקירות אנליסטים נבחרות שפורסמו היום:



האם תהיה אינפלציה או שלא?



כולם מדברים על אינפלציה. תהיה אינפלציה? אולי דיסאינפלציה? ואולי בכלל דפלציה או סטגפלציה?
אין ספק שמדובר באחד הנושאים החמים ביותר שמעסיקים את המשקיעים ובסקירה הבאה מנסים באופנהיימר לתהות מה הגורמים המובילים למצב של אינפלציה והאם באמת יש סיבה לחשוש ממפלצת המחירים שמאיימת מדי כמה שנים על כלכלות העולם.



>>>להמשך הסקירה



עליית מחיר הנפט כאיום לפעילות הכלכלית



העברת העושר מהסקטור הפרטי לציבורי איננה תורמת בדרך כלל לצמיחה הכלכלית. בעבר עליית מחירי האנרגיה גרמה להאטה משמעותית ואפילו למיתון.
סקירה של אסף דהן - אנליסט מחלקת המחקר הדס ארזים.



>>>להמשך הסקירה



אם ארה"ב היתה חברה בע"מ - לא הייתם משקיעים בה



אם ארה"ב היתה תאגיד בע"מ, לא הייתם משקיעים בה - זו התזה הבסיסית במחקר חדש שפירסמה השבוע מרי מיקר (52), שותפה בקרן ההון סיכון קליינר פרקינס קולפילד אנד ביירס, כיצד הוצאות בריאות ורווחה מרקיעות שחקים הובילו את המעצמה הגדולה בעולם לסף פשיטת רגל.



>>>להמשך הסקירה



מגדל על גזית גלוב: המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 51 שקל



אתמול דווח בעיתונות הזרה כי קרן בלקסטון היא הזוכה במכרז שנערך למכירת פורטפוליו של 588 מרכזים מסחריים בארצות הברית שהועמדו למכירה על ידי החברה האוסטרלית - סנטרו. גזית גלוב ואקוויטי 1 הגישו בדצמבר הצעה משותפת עם אפולו וברוקפילד לרכישת הפורטפוליו תמורת 7.3 מיליארד דולר, אולם הקונצורסיום לא עלה לשלב הגמר בהתמחרות הסופית.



במגדל שוקי הון מסקרים את גזית גלוב בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 51 שקל, ואת גזית אינק בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 134 שקל.



>>>להמשך הסקירה



כלל פיננסים על דלק: ההשקעה בנובל הפכה משמעותית ומוצלחת



קבוצת דלק בעלת החזקה משמעותית במניות נובל. נובל קיבלה אתמול מהממשל האמריקאי את ההיתר הראשון, מאז דליפת הנפט של bp באפריל, לחזור לבצע קידוחים במים עמוקים במפרץ מקסיקו. לאור זאת, מניית נובל זינקה אתמול בשיעור של 3.9% לשער שיא של 92.66 דולר.



בכלל פיננסים אומרים כי המשקיעים בקבוצת דלק אינם מודעים לרווח שצמח מהחזקתה בנובל ומשקלה המשמעותי של החזקה זו.



>>>להמשך הסקירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully