וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בי"ח ביקור חולים על סף סגירה - נתניהו יכריע את גורלו

מאת רוני לינדר-גנץ

2.3.2011 / 7:09

ראש הממשלה יכריע בין סגירת בית החולים והעברת פעילותו לבתי חולים מתחרים, להזרמת כסף למוסד כדי לאפשר את המשך פעילותו. יו"ר ביקור חולים: "אנחנו זקוקים ל-5 מיליון שקל מיידית"



>> גורלו של בית החולים הירושלמי ביקור חולים עומד בפני הכרעה, וראש הממשלה בנימין נתניהו יידרש להכריע בקרוב אם להזרים לבית החולים סכום כסף שיבטיח את המשך פעילותו - או לסגור את בית החולים ולהעביר חלק מפעילותו ועובדיו לבתי החולים הירושלמים הגדולים, הדסה ושערי צדק.

בשבועות האחרונים אזל הכסף מקופתו של ביקור חולים והוא עומד בפני סגירה. משכורת ינואר שולמה לעובדים, אך בית החולים נקלע לחובות וכרגע לא ברור אם יוכל לעמוד בתשלום משכורות פברואר. בחודשים האחרונים נעשים ניסיונות רבים מצד הנהלת בית החולים למצוא פתרון לבית החולים. בין השאר הצליחה הנהלת בית החולים להגיע לסיכום עם בעליו, ארקדי גאידמק, שלפיו ימשיך להפעיל את בית החולים למשך שבע שנים, ועל כל סכום שתיתן המדינה - ייתן גם הוא סכום דומה, בצורת ויתור על דמי שכירות.



מנגד, במשרד האוצר סבורים כי הפתרון לבית החולים הוא לסגור אותו ולהסב את מרבית פעילותו לבתי החולים הירושלמיים הדסה ושערי צדק. עד כה לא העבירה המדינה כסף לבית החולים, חרף הסכנה המרחפת על המשך קיומו.



לפני שבוע וחצי העביר יו"ר הנהלת ביקור חולים, ד"ר יורם בלשר, מכתב לשרי האוצר והבריאות, ובו הוא מתריע כי "לאור המצב הכספי שבו מצוי ביקור חולים וחוסר הנכונות של מוסדות המדינה לסייע לבית החולים באופן שיאפשר את המשך הפעלתו, הנהלת ביקור חולים לא רואה מנוס מסגירת בית החולים". בלשר קרא לשרים "למנות בדחיפות ועדה קרואה שתקבע את האופן ודרכי הביצוע של העברת הפעילות של ביקור חולים לבתי החולים האחרים בעיר", והבהיר כי אם לא תוקם ועדה כזו, "לא תהיה בידי בית החולים ברירה אלא לפנות לבית המשפט בבקשה למתן צו פירוק לבית החולים".



בעקבות המכתב התקיימה פגישה בלשכת ראש הממשלה בהשתתפות סגן שר הבריאות, נציג האוצר ונציגו של גאידמק ובו נדונו שתי האפשרויות לעתידו של בית החולים. ואולם, עד כה לא נמסר למנהלי בית החולים - שלא הוזמנו לפגישה - מהי ההחלטה המתגבשת.



לדברי בלשר, "אנו נושאים את עינינו לאדם אחד בלבד: בנימין נתניהו. אם ביקור חולים ישרוד, זה יהיה בזכותו. כרגע אין לנו כסף למשכורות פברואר, ואנחנו זקוקים ל-5 מיליון שקל מיידית. במקביל יש ניסיון לגייס תרומות להצלת בית החולים, אך אם עד 10 במארס לא נשיג את הסכום - ניאלץ לשקול פנייה לבית המשפט למינוי מפרק מפעיל".



ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "ראש הממשלה הנחה לבדוק את כל האפשרויות במקביל, כדי לאפשר המשך שירות רפואי בכל דרך שתתבקש. ואכן סגן שר הבריאות מגבש תוכנית מערכתית להמשיך את קיום ביקור חולים במקום, תוך תמיכה משותפת של הבריאות, האוצר וגורמים נוספים. במקביל נבדקת האפשרות לשיתוף עם מרכזים רפואיים אחרים בירושלים. סגן השר מדגיש את עמדתו השוללת סגירת המקום ומתנגד להצעתו האחרונה של יו"ר הוועד המנהל להביא לפירוק המקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully