וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלוצות: פורום המנהלות בהיי-טק

עידו סולומון

2.3.2011 / 7:09



>> לפני חמש שנים יצאה איילה סקופ, יו"ר פורום המנהלות בהיי-טק המאגד כ-1,000 מנהלות, ביוזמה חלוצית שנחשבה בזמנו יוצאת דופן: החתמת מנכ"לים של חברות בענף על אמנה "לשיפור התרבות הארגונית בישראל". האמנה כללה ארבעה סעיפים, הדומים להפליא לעיקרי ההמלצות של הוועדה לבחינת מקום עבודה תומך משפחה: הערכת העובדים לפי תפוקות ועמידה ביעדים (לעומת הערכה לפי מספר שעות העבודה); סיום ישיבות יזומות מראש בארגון והגבלתן עד 17:00; בדיקה שנתית של פערי שכר בארגון; ושוויון הזדמנויות בקבלה לעבודה ובתנאי הקידום והעסקה של העובדים.

בתחילת הדרך נאלצה סקופ "לירוק דם", כלשונה, כדי לשכנע את מנהיגי הארגונים להצטרף ליוזמה ולהביע את מחויבותם על ידי חתימה על האמנה ועריכת שינויים מהותיים בתרבות הארגונית של החברוות שבראשן הם עומדים. בסופו של דבר, חמש שנים אחרי, אפשר להכתיר את היוזמה כהצלחה רבתי. 45 מנכ"לים של חברות מהבולטות בענף חתמו על המסמך, וכיום כ-50 אלף עובדי היי-טק כבר נהנים מסביבת עבודה משופרת.



"הסיבה שהם חתמו בסופו של דבר היא עסקית גרידא ולא נובעת מהרצון להיראות נחמדים בעיני הקהילה או החברה", אומרת סקופ. לדבריה, נשים מהוות כיום משאב עיקרי בפעילות העסקית של כל חברה, ולכן ארגון שלא פועל לאפשר לנשים להשתלב ולתרום להשגת המטרות העסקיות שלו, מפספס כ-50% מהפוטנציאל.



בין הארגונים החתומים על האמנה: מג'יק, מטריקס, אורקל, נס ישראל, מוטורולה, ibm, מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, כלנית כרמון, hp ,spl ,sap, אנשים ומחשבים, גרטנר, אדוונטק, net-app, סימנטק, tencor ,kla-ca, מלם, יעל תוכנה, אמנט, מרמנט, cadence, נובל, רשף פתרונות הדפסה, brother, החברה לאוטומציה, יוניסיס, קבוצת psg, גישה חדשה, אמירים, lmb consulting ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully