וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט רובינשטיין: ספק אם צריך להפריט את שירותי הבריאות לתלמיד

מאת רוני לינדר-גנץ

2.3.2011 / 7:09

בית המשפט העליון ביטל את זכיית חברת נטלי במכרז למתן שירותי בריאות לתלמיד, לאחר שהתברר כי הכשרתה של האחות הראשית של החברה פחותה מתנאי הסף במכרז. השופט פוגלמן: "נטלי היתה מודעת למשמעות התנאי ולתכלית המקורית שעמדה בבסיסו"



>> בית המשפט העליון ביטל את זכיית חברת נטלי במכרז למתן שירותי הבריאות לתלמיד בבתי הספר. הסיבה לביטול היא שהחברה מסרה מידע שגוי באשר להכשרה של האחות הראשית שלה, שלמעשה לא עמדה בתנאי הסף שנכללו במכרז. פסק דינם של השופטים עוזי פוגלמן, אליקים רובינשטיין ואסתר חיות ניתן בעקבות ערעור שהגישו שתי המתחרות של נטלי שהפסידו במכרז, האגודה לבריאות הציבור וחברת מתן.

לאור ביטול המכרז הודיע בית המשפט כי כדי למנוע פגיעה במתן השירות לתלמידים ולאפשר העברה ראויה של השירות, יינתן השירות על ידי החברה עד סוף שנת הלימודים הנוכחית. העליון הורה לבית המשפט המחוזי להחליט בין שלוש אפשרויות: להעביר את המינוי לחברת מתן, אם תעמוד בתנאי המכרז, לערוך מכרז חדש או להחזיר את השירות לידי המדינה.



נטלי זכתה לפני פחות משנה במכרז בהיקף של 240 מיליון שקל לשלוש שנים עם אופציה להארכה, והחלה לספק את השירות בתחילת שנת הלימודים הנוכחית. ואולם, מתחרותיה במכרז הגישו עתירות נגד הזכייה, כשטענתם המרכזית היתה שהאחות הראשית של נטלי אינה בוגרת "השתלמות מוכרת" בבריאות הציבור, אלא עברה קורס השתלמות בסיסי בלבד. בקורות החיים של האחות נכתב כי היא עברה קורס על-בסיסי בבריאות הציבור - טענה שהתבררה מאוחר יותר כלא נכונה.



נטלי והמדינה טענו בתשובתן כי המכרז נוסח בצורה מעורפלת ושניתן היה לפרש אותו כך שהדרישה ל"השתלמות מוכרת" מכוונת גם להכשרה שאינה על-בסיסית. השופט עוזי פוגלמן קבע כי "הטענה כי אי-הבהירות שבתנאי המכרז הביאה לידי טעות בהבנתו אינה יכולה להישמע. נטלי היתה מודעת למשמעות התנאי ולתכלית המקורית שעמדה בבסיסו".



עוד קבע כי "הסמכויות הנתונות לאחות שלא עברה קורס על-בסיסי אינן מאפשרות לה לשמש אחות ראשית. אין מדובר בעניין טכני, אלא בדרישה שחשיבותה רבה נוכח אופיו של התפקיד".



ב-2007 הוחלט להפריט את שירותי הבריאות לתלמידים, שביצעו עד אז אחיות בית הספר, והשירות הופקד בידי האגודה לבריאות הציבור. לאור אי שביעות רצון מתפקודה פירסם משרד הבריאות מכרז שבו זכתה נטלי, שהתבטל גם הוא כעת.



בדו"ח מבקר המדינה שפורסם בשנה שעברה נמצא כי הפרטת שירותי הבריאות לתלמיד לא חסכה כסף למדינה, אלא עלתה יותר ונעשתה בחופזה. בפסק הדין משמיע השופט רובינשטיין אמירה מפורשת בנוגע להפרטה: "יש ספק אם שירות זה צריך להיות מופרט מטבעו".



מנטלי נמסר בתגובה: "לאחר שהובהר לנו בדיון בית המשפט העליון לפני כחודש שהכשרותיה של האחות הראשית אינן מספקות, נמצאת כעת בתפקיד ברכה אברהם, שמחזיקה בכל התעודות בהתאם לפרשנות בית המשפט למכרז. עד להחלטת בית המשפט ומשרד הבריאות אם יתקיים מכרז חדש, תמשיך נטלי לתת שירות בתקווה שתצליח לזכות גם במכרז הבא".



ממשרד הבריאות נמסר כי הוא "בוחן בימים אלה את איכות השירות של נטלי ועל פי זה יתקבלו החלטות לגבי מדיניות שירותי הבריאות לתלמיד. צוות מקצועי ימליץ לסגן שר הבריאות על הדרך הנכונה להבטיח אספקת שירות בריאות לתלמיד באיכות גבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully