וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש ביקשה מנציב תלונות הציבור על שופטים לבדוק את הנסיבות שהביאו להתאבדותו של השופט בן-עטר

מאת נורית רוט

2.3.2011 / 7:08

בתום השבעה על בן-עטר פנה לביניש מנהל בתי המשפט, משה גל, בבקשה לערוך בדיקה על הנסיבות שהביאו להתאבדותו. ביניש: "לא נפל דופי בדרך הטיפול של הגורמים השונים בפרשה, אך לאור בקשת גל נערוך את הבדיקה"



>> נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, הודיעה אתמול כי היא פנתה אל נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, בבקשה לבדוק את הנסיבות שהביאו להתאבדותו של השופט מוריס בן-עטר בתחילת פברואר.

לפי הודעתה של ביניש, הדבר נעשה לבקשתו של מנהל בתי המשפט, השופט משה גל, שפנה אליה סמוך לאחר תום השבעה על השופט בן-עטר, בבקשה כי תישקל האפשרות להנחות על ביצוע בדיקה בלתי תלויה של הנסיבות הקשורות לטיפול בעניינו של השופט.



ב-8 בפברואר שם השופט בן-עטר קץ לחייו בביתו במכבים. הסיבה, ככל הנראה, היתה עומס העבודה הכבד שהיה מוטל עליו בתפקידו בבית המשפט. "העומס הכריע אותי", כתב השופט במכתב ההתאבדות שהשאיר. בתקופה שלפני מותו זומן השופט לפגישה אצל נשיאת בית משפט השלום בירושלים, השופטת שולמית דותן, אשר ביקשה ממנו לקחת פסק זמן מעבודתו כדי לסיים לכתוב את פסקי הדין שהתעכבו אצלו.



גורם משפטי סיפר כי בפגישה שקיימו דותן ומשה גל עם בן-עטר, הוצע לו לפרוש מתפקידו מרצון, וניתן לו להבין כי אם לא יפרוש תוגש נגדו תלונה לנציב תלונות הציבור על השופטים. בעקבות זאת הושמעה ביקורת על ידי שופטים על התנהלותם ויחסם של גל ושל דותן כלפי בן-עטר.



ביניש גיבתה את השניים ואמרה כי הם ליוו את השופט בן-עטר וניסו לסייע לו בהתמודדותו עם התפקיד השיפוטי.



מהודעת דוברות בתי המשפט עולה כי במהלך הימים שלאחר ההתאבדות, ערכה נשיאת בית המשפט העליון בדיקה פנימית מקיפה במסגרתה הובא בפניה חומר עובדתי רב ובכללו חומר הנוגע לאופן הטיפול של הגורמים הרלוונטיים בעניינו של השופט בן-עטר.



"לאחר שנבחנו הנתונים השונים והנסיבות הקשורות לדרך הטיפול, הגיעה הנשיאה למסקנה שלא נפל דופי בדרך הטיפול של הגורמים השונים במערכת המשפט, ונראה כי האירוע הטראגי אינו כרוך בהתנהגות או באופן הטיפול של המערכת ובפרט של מנהל בתי המשפט ונשיאת בית המשפט השלום בירושלים", נכתב בהודעה.



עם זאת, נמסר, מתוך התחשבות בבקשת גל ומתוך מגמה להסיר כל ספק, פנתה הנשיאה לגולדברג בבקשה לברר את הנושא בתוקף סמכויותיו על פי החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully