וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת פרויקט הנדל"ן של אפי פיתוח במוסקבה - על סף ביטול

מאת מיכאל רוכוורגר

2.3.2011 / 7:08

אפי פיתוח חתמה עם חברה קפריסאית על הסכם למכירת פרויקט במוסקווה בשווי 195 מיליון דולר. ואולם עיכובים בבניית הפרויקט הביאו את החברה הקפריסאית לשקול את כדאיות העסקה



>> התקשורת הרוסית דיווחה אתמול חדשות מאכזבות עבור המשקיעים של אפריקה ישראל. העסקה של החברה-הבת אפי פיתוח למכירת זכויותיה בפרויקט הנדל"ן המניב במוסקבה, קוסינסקאיה פלאזה (kosinskaya plaza), לחברה הקפריסאית בדהונט (bedhunt) תמורת 195 מיליון דולר - על סף ביטול.

בבדהונט אמרו כי החברה החליטה לבטל את העסקה ולפנות לערכאות משפטיות בקפריסין בטענה שהתגלו אי-סדרים רבים הקשורים לזכויות בבניין. החברה הקפריסאית פנתה לבית משפט בדרישה לבטל את העסקה שבמסגרתה תיכננה להקים מרכז מסחרי עבור הסוחרים של שוק צ'רקיזוב במוסקבה. העסקה נחתמה באוגוסט 2009.



לא קיבלו היתר בנייה



לפי דיווחי התקשורת הרוסית, מדובר בעסקה היחידה שבה היתה מעורבת אפי פיתוח מאז תחילת המשבר בשווקים. כמו כן דווח כי בדהונט פנתה לבית משפט לאחר שלא קיבלה היתר להקמת מרכז מסחרי.



לפי ההסכם בין החברות, בדהונט התחייבה להעביר לאפי פיתוח את מלוא התמורה בגין הנכס עד ל-20 באוגוסט 2010. לפי דיווחה האחרון של אפי פיתוח, היא קיבלה כ-73 מיליון דולר, ומאז נובמבר 2009 החברה הקפריסאית הפסיקה להעביר את התשלומים השוטפים.



כעת, לפי התקשורת הרוסית, דורשת החברה הקפריסאית פיצוי מאפי פיתוח של 47.6 מיליון דולר בגין אי-מימוש התוכניות הנוגעות לפרויקט, פיצויים נוספים של 17 מיליון דולר וכמו כן 2.5 מיליון דולר בגין כל חודש שבו הצדדים נמצאים בבוררות - כלומר, אפי פיתוח נדרשת להחזיר יותר מהסכום שקיבלה עד כה. אפי פיתוח כבר רשמה בדו"חותיה הפרשה של 20 מיליון דולר לירידת ערך בגין פרויקט זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully