וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש העשיר ביותר בסין מרחיב את חברת המשקאות שלו לתחום בתי הכלבו

סוכנויות הידיעות

2.3.2011 / 10:33

זונג קינגהו, בעל הון של 12 מיליארד דולר, מחזיק ב-7.2% משוק המשקאות הקלים בסין



המיליארדר זונג קינגהו, שחברת המשקאות שלו, האנגזו ואהאהא גרופ הפכה אותו לאיש העשיר ביותר בסין, אמר כי הוא מתכנן להרחיב את פעילותו לתחום הקמעונות על ידי פתיחה של 100 בתי כלבו. הונו הוערך ב-12 מיליארד דולר ב-2010, לפי רשימת הורון של עשירי סין, והוא מדורג ראשון בעשירי אסיה לפי "פורבס", דיווחה בלומברג.




"על ידי הקמת חנויות משלנו, תהיה לנו יותר שליטה בהפצה", אמר זונג בריאיון. מוצרי ואהאהא כוללים משקאות מוגזים ומים מינרליים. כמו כן מתכוון זונג בן ה-66 להשקיע בתחום הכרייה וההיי-טק.



ואהאהא (הילד הצוחק בסינית) הוקמה ב-1987 על ידי זונג באמצעות הלוואה של 140 אלף יואן (21,300 דולר). השנה צופה החברה להגדיל את מכירותיה ב-27% ל-70 מיליארד יואן (10.6 מיליארד דולר). לואהאהא, חברה בבעלות פרטית, היה סכסוך משפטי ממושך עם דנונה על השליטה במותגי אויאן ו-וולביק בסין, שהסתיים בהסכמה של דנונה למכור את חלקה במיזמים.



ואהאהא היא יצרנית המשקאות השלישית בגודלה בסין לפי נתח שוק. היא מחזיקה ב-7.2% משוק המשקאות הקלים נכון לסוף 2010, לעומת 17.2% של קוקה קולה ו-13.2% של טינגיי. רביעית היא פפסיקו עם 6.6%. בשוק המאוכלס ביותר בעולם צמחו המכירות הקמעוניות הכוללות ב-18.4% ב-2010.



הרווחיות (שולי הרווח) בבתי כלבו "היא טובה הרבה יותר מאשר בייצור", אמר זונג. "יהיו לנו הזדנויות לבתי כלבו ומרכולים בערים מהדרג השני (בגודלן), שיבטיחו שמוצרינו יימכרו ברחבי הארץ".



הקמת בתי כלבו עשויה להקפיץ את הכנסות ואהאהא ל-100 מיליארד יואן, אמר זונג, שלא ציין מתי הוא מתכוון לבצע את המהלך. שוק הקמעונאות הסיני מפוזר בגלל גודלה של האוכלוסייה ותחרות מצד חברות מקומיות שבולמת את הדומיננטיות של רשת אחת ארצית, אמר רוג'ר ואנג, יו"ר מפעילת בתי הכלבו הסינית גולדן איגל ריטייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully