וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק תשובה: "מתחייב שהגז יגיע למשק ב-2013"

אבי בר-אלי

2.3.2011 / 11:00

לדברי בעל השליטה בקבוצת דלק, יצחק תשובה, ב-2013 יגיע הגז לחופי ישראל. למרות אישור חוק ששינסקי בכנסת קורא תשובה למדינה "להגיע להחלטות ברוח של הבנה ולא בחקיקה"

"למרות כל הקשיים, אני מתחייב שנקדים את התכנון המקורי לאספקת גז טבעי לישראל, וזה יגיע ב-2013 ויספק את כל צרכי המדינה", כך אמר הבוקר בעל השליטה בקבוצת דלק (-0.17% , 86250.0), יצחק תשובה, בכנס המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה. "אנחנו מתחייבים לעמוד בלוחות הזמנים, ואני מאמין שנגיע להבנות בקשר להסכם עם חברת החשמל" - אמר תשובה.

בהתייחס לאישור חוק ששינסקי בכנסת בקריאה ראשונה קרא תשובה למדינה "לשבת עם חברות הגז, לדון איתן במשא ומתן - ולהגיע להחלטות ברוח של הבנה ולא חקיקה".

לדבריו, "בימים אלו אנו עדים לאירועים היסטוריים במדינות השכנות. מחירי הנפט עברו את רף 100 דולר לחבית. אני מברך את כולם שנמשיך נשקיע ונאמין במעשינו כי את מדינת ישראל אנו בונים, יש לנו מדינה קטנה ואנו חייבים לשמור עליה ולהגן עליה. לכן צריכה להיות נכונות, הבנה עם המשקיעים על מנת להמשיך את המומנטום ולא לעצור".

למרות הצהרות משרד התשתיות לפיהן יגביל את ייצוא הגז הטבעי לטובת שמירתו לצרכיה האסטרטגיים של ישראל, אמר תשובה: "כשהמדינה תהיה שחקן בינלאומי בתחום האנרגיה, אנו נזכה לכוח גיאופוליטי מול מדינות רבות. מדינות רבות בעולם עוברות לשימוש בגז טבעי. זו אנרגיה זולה באופן משמעותי שלא צריך לייבא או להוציא מטבע זר עבורה. המדינה שותפה להכנסות, לשימוש בתעשייה וברכבים, דבר שיחסוך מעל 50%. גם הוצאות הרכב ירדו מעל 50%, הכסף יישאר כאן וכולנו נהנה ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully