וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסאנג' בעקבות גליאנו וצ'רלי שין: תקף את "העיתונות היהודית שרודפת אותו"

סוכנויות הידיעות

2.3.2011 / 11:04

מוקדם יותר השבוע נקשרו התבטאויות אנטישמיות גם למעצב האפנה ג'ון גליאנו ולשחקן צ'רלי שין



האם האנטישמיות חוזרת להיות אופנתית? במהלך השבוע האחרון, צוטטו שלושה ידוענים משלושה עולמות שונים כאומרים דברים אנטישמיים - או שיכולים להתפרש ככאלה.




ג'וליאן אסאנג', מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס, אמר כי הרדיפה אחריו היא תוצאה של "קנוניה של עיתונאים יהודים" - כך דיווח העיתון הבריטי "פרייבט איי". לאחר שהעיתון הבריטי פירסם ידיעה עם ישראל שמיר, בכיר ויקיליקס ברוסיה הידוע בדיעותיו האנטי ישראליות ולא אחת כונה אנטישמי, התקשר אסאנג' לעיתון כדי להבהיר מספר דברים. אסאנג' התלונן כי עיתונאים מהעיתון "גרדיאן" הבריטי הקימו קנוניה נגדו וכי הם כולם יהודים. כאשר הכתב אליו התקשר אסאנג' טען כי עורך הגרדיאן אינו יהודי, אמר אסאנג' כי אלאן רסברידג'ר הוא "יהודי בערך" בגלל שהוא גיסו של העיתונאי דיוויד ליי היהודי.



לאחר מכן אמר אסאנג' "שכח את הענין היהודי", והוסיף: "מה שאיכזב אותי בנוגע לעיתונאים בבריטניה זה שהם נכשלו במבחן הגבריות שלי. הם מרכלים כמו ילדות בבית ספר", אמר אסאנג'.



מוקדם יותר השבוע פוטר המעצב ג'ון גליאנו מבית האופנה דיור לאחר שפורמו מספר התבטאויות אנטישמיות מפיו. בתחילה הואשם על ידי אישה מבוגרת כי ביטא לעברה התבטאויות שונאות יהודים, וקרא לה "פרצוף יהודי מלוכלך". מאוחר יותר פורסם סרטון של גליאנו שיכור ומקלל, ואף טען בסרטון: "אני אוהב את היטלר". לעבר הצעירים שצילמו את הסרטון הפטיר גליאנו: "האמהות והאבות שלכם צריכים היו להיות מומתים בגז".



המקרה של צ'רלי שין הוא מעט שונה. במהלך ראיון רדיופוני עם אלכס ג'ונס, התעקש לקרוא שין למפיק צ'אק לור, המפיק של התוכנית "שני גברים וחצי" חיים לווין. ההעדפה של שין לכנות אותו בשמו העברי העלתה השערות בנוגע לכעסו כלפי המפיק ולרגשות אנטישמיים שעדיין לא ברור אם שין מחזיק או לא מחזיק בהם. מה שעשוי לסייע בהחלטה היא העובדה שבתוכניתו של הווארד סטרן אמר שין על מל גיבסון כי הוא "אדם נהדר" וכי הוא מעריץ גדול שלו. מל גיבסון בעצמו הואשם בפליטת אמרות אנטישמיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully