וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשל המו"מ בין העובדים הסוציאליים לאוצר

2.3.2011 / 12:15

המו"מ בין נציגי העובדים הסוציאליים לנציגי האוצר הגיע למבוי סתום והשביתה המתוכננת החל מיום ראשון עומדת בעינה. "הצעות האוצר הן בבחינת לעג לרש"

"שביתת העובדים הסוציאליים, שאמורה להתחיל ביום ראשון, בלתי נמנעת" – כך הודיע היום (רביעי) איגוד העובדים הסוציאליים, בתום המו"מ בין ראשי האיגוד למשרד האוצר.

לטענת האיגוד, לאחר המו"מ הממושך עם המשנה לממונה על השכר באוצר, יוסי כהן, נקלעו הצדדים למבוי סתום, זאת לאחר שהאוצר גילה אי נכונות לשינוי מבנה השכר של העובדים הסוציאליים. עוד הוסיפו באיגוד כי האוצר נכון לתת תוספת של 8% בלבד לשכר, מעבר להסכם לכלל המגזר הציבורי. כמו כן מתנגד האוצר להחלת ההסכם על העובדים הסוציאליים המופרטים בעמותות ובארגוני המגזר השלישי.

לטענת יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, איציק פרי, האוצר הקשיח את עמדותיו ולכן השביתה היא בלתי נמנעת. לדבריו, "האוצר מציג, מזה חצי שנה, עמדות קשוחות ובלתי מתפשרות, שהן בבחינת לעג לרש, עליהן איגוד העובדים הסוציאליים, כמייצג את צרכי העובדים הסוציאליים בשטח - לא יתפשר".

עקב כך, הודיע פרי כי השביתה עליה הצהירו העובדים הסוציאליים עומדת בעינה. "מיום ראשון אנו נצא לשביתה מלאה, ללא הגבלת זמן, בתקווה ששר האוצר יתעשת וילך לקראת העובדים הסוציאליים", אמר.

כזכור, העובדים מוחים ודורשים העלאה משמעותית בשכרם, זאת לאחא שזה לא עודכן במשך 17 שנים ואף נשחק לדבריהם משמעותית. באיגוד העובדים הסוציאליים ציינו כי כל עובד סוציאלי שלישי מקבל כיום השלמה לשכר מינימום.

במסגרת השביתה הצפויה להתרחש החל מתחילת השבוע הבא, לא יוגשו תסקירים ע"י קציני המבחן לנוער ולמבוגרים לבתי המשפט וכתוצאה מכך עלולים עבריינים להשתחרר ממעצר, הורים גרושים לא יוכלו לפגוש את ילדיהם במרכזי קשר, לא יוגשו תסקירים בתיקי גירושין, יבוטלו הדיונים בוועדות להפסקת הריון ובועדות הפסיכיאטריות לילדים ונוער, לא יוכנו תוכניות לשיקום קשישים סיעודיים, שירותים בבתי החולים יופסקו, לא יינתן ייעוץ והדרכה לטיפול במשפחות במצוקה ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully