וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר החתימה לקוחות חדשים בחוזים ישנים שאינם עומדים בחוק

רותי לוי

2.3.2011 / 12:24

פרטנר בתגובה: איננו גובים את התשלומים גם אם נותרו בחוזים ישנים



מספר לקוחות ערניים שכרתו באחרונה חוזי התקשרות עם חברת הבחינו בסעיף מחשיד: "הלקוח מסכים כי במקרה של הפסקת העסקה, מכל סיבה שהיא, בעבורו או בעבור מנוי שהיה זכאי לזיכוי, לפני תום 36 חודשים ממועד ההצטרפות, הוא ישיב לפרטנר את מלוא ההחזר שניתן לו בגין תשלום קנסות עבור המכשירים שנותקו מהמפעיל הסלולרי הקודם, עד למועד הפסקת העסקה".



הסעיף נמצא בהסכמים שנחתמו עם לקוחות עסקיים קטנים המחזיקים מתחת ל-50 קווי טלפון של החברה.



מדובר בסעיף התקשרות שהיה מונהג בתקופה שלפני ביטול קנסות היציאה. חברות הסלולר הציעו וממשיכות להציע גם היום, לסייע למצטרפים החדשים העוברים אליהן מהחברות המתחרות, לשלם את תשלומי הקנסות או המכשירים שאלה נדרשו לספוג מהמעבר.



לפי הסעיף האמור, מסוגלת פרטנר לגבות לכאורה את התשלומים האלה במידה והלקוח מתנתק ממנה לפני שתמו שלוש שנים ממועד ההצטרפות, ללא כל קשר לתקופת התחייבות לתוכנית מסוימת.



אלא שהחל מ-1 בינואר, משרד התקשורת קבע בחוק כי כל קנסות היציאה יבוטלו עבור לקוחות חדשים והחברות רשאיות לגבות תשלום יציאה מקסימלי שיחושב לפי: 8% מהחשבונית החודשית הממוצעת כפול מספר החודשים שנותרו להתחייבות, אם קיימת כזו.



החוק נוגע ללקוחות פרטיים וללקוחות עסקיים המחזיקים בפחות מ-50 קווים בחברת הסלולר ולכן הסעיף האמור הוא סעיף אסור בהסכם חדש.



בנוסף, החל מהראשון בפברואר אותו חוק בדיוק תקף גם ללקוחות קיימים מאותם סגמנטים כך שסעיף כמו זה שהציגה פרטנר מבוטל רטרואקטיבית ועל החברות נאסר לגבות אותו גם במידה והוא מופיע בחוזה שנתחם לפני החקיקה.



ממשרד התקשורת נמסר כי "נכון להיום לא התקבלה במשרד התקשורת תלונה ספציפית שחברת פרטנר גובה בפועל מהלקוחות תשלום על החזר שווי הטבה. יחד עם זאת, הסכם ההתקשרות הוא בניגוד להוראות החוק החדשות ולכן משרד התקשורת מתכוון לפנות לחברת פרטנר בימים הקרובים ולהורות לה למחוק בכל ההסכמים שכרתה מיום מ-1 בפברואר 2011 את הסעיפים הנ"ל ולא להכלילם במסגרת הסכמים עתידיים".



מפרטנר נמסר בתגובה: "חברת פרטנר אינה גובה תשלום יציאה מעל הקבוע בחוק והיא ממלאת בצורה קפדנית אחר הוראות הדין, וזאת גם אם נותרו חוזים ישנים בהם טרם שונה סעיף זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully