וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הנוסעים ברכב החברה מרגישים את מחירי הדלק

מחירי הדלק המאמירים גורמים לחברות הכלכליות בעלות ציי הרכב להדק את החגורה וגם הנוסעים ברכב החברה יאלצו להיזהר ולא להוציא יותר מדי על הדלק - או שייקנסו בהתאם

עליית מחירי הדלק לא מטרידה רק את האזרח הקטן, כי אם גם את החברות הכלכליות בעלות ציי הרכב הגדולים. החברות השונות, שבבעלותן מאות כלי רכב, מתארגנות במטרה לפקח על צריכת הדלק של עובדיהן.

כך למשל, בקבוצת ISS ישראל, שבבעלותה צי של כ-500 כלי רכב, יאלצו הנהגים לדווח מדי שבוע על צריכת הדלק. מנכ''ל קבוצת ISS, שמעון שובל, מציין כי, מי שיעבור את המכסה שנקבעה לו יזומן לבירור. לפי הערכות החברה, הצעדים החדשים יחסכו מדי חודש מעל 40,000 שקלים לקופתה.

כמו כן, בחברת ''מולטילוק'' שבבעלותה כ-100 כלי רכב, הוחלט לצאת בתוכנית אסטרטגית לחיסכון בדלק. מנכ''ל ''מולטילוק'', שמעון שקל, מציין כי לכל רכב נקבעה מכסה של דלק וכי החברה תערוך בדיקות שבועיות וחודשיות של תצרוכת הדלק. לדבריו, נהגים שיעברו את המכסה בצורה משמעותית ויחרגו בלי הסבר הגיוני, ייקראו לבירור ואף ייקנסו. לעומתם, ציין שקל, נהגים שיחסכו בתצרוכת דלק וירדו מהמכסה - יתוגמלו בבונוסים.

גם בקבוצת RH טכנולוגיה, המעסיקה כ-900 עובדים ובבעלותה צי של עשרות כלי רכב הוחלט שנהגים שיחסכו בדלק יקבלו בונוס חודשי. יו''ר קבוצת RH, יעקב רוזנברג, ציין כי המטרה היא לא רק חסכון לחברה בעלויות הדלק. לדבריו, מדובר בצעד להגדלת המודעות הציבורית לחסוך בדלק ובנסיעות מיותרות.

בחברת "שריונית חסם", שבבעלותה 100 כלי רכב של עובדי החברה ומתקינים מורשים, בונים בימים אלה תוכנית עסקית לפיה החל מה-1 באפריל תחסוך החברה כ-20% בתצרוכת הדלק החודשית, כשהמטרה להגיע עד סוף השנה לחסכון של 25%. מנכ''ל שריונית חסם, אבי שקד, סיפר שהוצאת החברה על הדלק בשנת 2010 עמדה על כ-2 מיליון שקלים וכי למרות העלאת המחירים, בכוונת החברה לסיים את 2011 באותו סכום בשקלים - מה שמחייב הקטנת התצרוכת בליטרים.

מנכ''ל חברת קליל, אריה (ריצ'י) ריכטמן מציין אף הוא שבעקבות עליית מחירי הדלק, תפעל החברה להקטין את הוצאות הדלק ולשם כך כל אחד מכלי הרכב יקורקע פעם בשבוע. זאת מתוך המטרה שלא לעלות בהוצאות הדלק. למעשה, ציין ריכטמן כי מטרת החברה היא להגיע למצב של ירידה בעד 7% בעלות.

כמו כן, מנכ''ל עמותת "חסדי נעמי", משה כהן, סיפר כי העמותה החליטה לצאת בצעד הפגנתי כנגד החלטת הממשלה להעלאת מחיר הדלק שיכביד מאוד על הוצאות התפעול של העמותה, המחלקת מידי חודש אלפי חבילות מזון למשפחות נזקקות ברחבי הארץ. לאות מחאה הוציאה העמותה עגלות רתומות לסוסים, עליהם היא העמיסה את חבילות המזון השבועיות המיועדות עבור משפחות מאזור גוש דן, וזאת במקום להוציא את רכבי ההובלה הקבועים. כהן ציין, כי הוצאות הדלק הן הוצאות גבוהות במיוחד עבור העמותה, המשנעת חבילות מזון למשפחות מכל רחבי הארץ מידי יום, והן אפילו צפויות לגדול בעקבות עליית המחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully