וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק יו בי אס ממליץ כמה אחוזים להשקיע בהשקעות אלטרנטיביות

TheMarker Online

2.3.2011 / 15:17

בועז אילון: "ההתנהגות של השקעה אלטרנטיבית לא תמיד מנותקת מהשקעות מסורתיות"



בועז אילון, מנכ"ל בית ההשקעות תטא 1



תחום ההשקעות האלטרנטיביות מתפתח מאוד בשישים השנים האחרונות גם מבחינת היקפי ההשקעות וגם מבחינת גיוון האסטרטגיות בהן עושים שימוש.



אחרי מפולת הסאב פריים של שנת 2008 קיבלו ההשקעות האלטרנטיביות תשומת לב מיוחדת. הסיבה לשינוי בגישה היא שפתאום היה ברור יותר למשקיעים שיש לפזר את ההשקעות גם בנכסים שתוצאתם אינה תלויה בעליית שערי המניות ובירידת התשואות.



למרות זאת יש להיזהר. ההתנהגות של השקעה אלטרנטיבית לא תמיד מנותקת מהשקעות מסורתיות. למשל באסטרטגיית לונג שורט איגרות חוב, אם מנהל האסטרטגיה קונה באופן קבוע איגרות חוב קונצרניות ומוכרת ממשלתיות אזי ירידה בתשואות תגרום הפסד לאסטרטגיה כמו בהשקעות מסורתיות. אולם אם מנהל האסטרטגיה מחליט איזה איגרות חוב למכור ואיזה לקנות על פי תחזית התנהגות עקומי התשואות הרי שהתוצאה בפועל לא תהיה עם מקדם מתאם גבוה לשוק האג"ח.



מתוך חוברת למשקיע מאת ubs, תרגום של מייקל לוי מתטא 1



נכסי השקעה לא מסורתיים כגון אסטרטגיות דו כיווניות, נדל"ן, סחורות ומניות של חברות פרטיות פועלות על פי מערכת כללים שונה מאשר מניות ואיגרות חוב. זו בדיוק הסיבה מדוע הן יכולות לשפר את יחס התשואה\סיכון בתיק.



מניות ואיגרות חוב – שני נכסים אלו עולים מיד במחשבה כאשר משקיעים שוקלים מה לעשות עם כספם. לעומת זאת, השקעות לא מסורתיות כגון אסטרטגיות דו כיווניות, נדל"ן, סחורות ומניות של חברות פרטיות מוזנחות לעיתים קרובות למדי.



עבור המשקיעים, הדבר הינו ביש מזל משום שהוספה של נכסים אלטרנטיביים יכולה להגביר את ביצועי תיק ההשקעות. דבר אחד בטוח, הן מקטינות את התנודתיות אשר לה כפוף תיק סטנדרטי של איגרות חוב ומניות.



שנית, הן משפרות את יחס התשואה\סיכון בתיק ההשקעות. אחת הסיבות לכך היא שהשקעות לא מסורתיות מושפעות מגורמים שונים מאלו המשפיעים על מניות ואיגרות חוב. בניגוד להשקעות מסורתיות, השקעות אלטרנטיביות פחות תלויות בתנודתיות השוק ובשינויים בשערי הריביות.



מאפיינים



מאפייני תשואה\סיכון הינם מעל הממוצע: השקעות לא מסורתיות יכולות להציע תשואה מעל הממוצע תוך שמירה על תנודתיות נמוכה יחסית.



יציבות עבור תיק ההשקעות: היות והתשואה בהשקעות אלטרנטיביות תלויה בגורמים שונים מאלו המשפיעים על מכשירים מסורתיים, טמון בהן אפקט מאזן לתיק ההשקעות.



יותר משתלם לאמץ השקעה ארוכת טווח: טווח ההשקעה המתאים להשקעות לא מסורתיות הינו מספר שנים.
הידע עושה את ההבדל: רבות מן ההשקעות והאסטרטגיות הלא מסורתיות דורשות ידע רב, מומחיות בשוק ושנים רבות של ניסיון. מסיבה זו, המפתח להצלחה בתחום זה הינו בחירת המנהל.



כמה להשקיע בנכסים אלטרנטיביים?



החלק היחסי של נכסים אלטרנטיביים בכל תיק נתון תלוי בצרכיו, העדפותיו ופרופיל הסיכון של המשקיע.לפי מחלקת המחקר של ubs ניהול השקעות, בתיק השקעות מאוזן ברמה אופטימלית, נכסים אלטרנטיביים צריכים להוות עד 25% מהתיק.



בהסתמך על המשקיע, ההקצאה המומלצת הינה: עד 15% באסטרטגיות דו כיווניות, עד 10% בנדל"ן ועד 5% בסחורות. במידה והמשקיע עונה לפרופיל הסיכון המתאים התיק יוכל ליהנות מהקצאה למניות של חברות פרטיות בשיעור של כ-5%.







* ntac- השקעות לא מסורתיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully