וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "אישור חוק ששינסקי בכנסת - יום חג"

אבי בר-אלי

2.3.2011 / 15:24

שר האוצר: "המהלך הוכרז כהצלחה יחסית - אבל מוקדם לחגוג כי תהליך החקיקה לא הסתיים"



"יום שני, שבו אושר חוק ששינסקי בכנסת בקריאה ראשונה, היה בשבילי יום חג, לאחר 10 חודשים של דיוני הוועדה ושל מאבק ציבורי לגיטימי ולעתים חסר לגיטימיות באגרסיביות ובצעדים שננקטו" - כך אמר היום שר האוצר יובל שטייניץ, בכנס האנרגיה של המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה. "יחסית, המהלך הוכרז כהצלחה, אם כי עוד מוקדם לחגוג כי תהליך החקיקה עדיין לא הסתיים. אני מאוד מקווה שהחקיקה תושלם ללא הפרעות ולחצים", הוסיף שטייניץ. "יש חשיבות עצומה להשלמה מהירה של התהליך הזה. אי הוודאות כבר הוסרה כי ברור לכולם מה תהיה פלוס-מינוס התוצאה הסופית. התהליך כולו הוא תעודת כבוד לדמוקרטיה הישראלית".



שטייניץ אמר עוד כי לאחר אישור החוק ניגש אליו נציג חברת נובל אנרג'י אשר הודה כי למרות ההשגות של החברה נגד אישור החוק - לא נתקלה החברה בעבר ב"הליך כה רציני ומקצועי שקדם לקבלת ההחלטות לשינוי המערכת הפיסקלית, ואני חושב שזו תעודת כבוד למדינת ישראל, לא רק מבחינת התוצאה - אלא גם בהליך".



באשר למתרחש בעולם אמר שטייניץ: "ההתרחשויות האחרונות במזרח התיכון מעידות עד כמה תחום האנרגיה היה ונשאר תחום קריטי ומרכזי בכלכלה העולמית, כי שוב אנו רואים שכמה מדינות מדבריות רועדות, וכמה משטרים מוחלפים, ואנחנו שומעים את נגיד הבנק המרכזי בארה"ב מדבר על השפעה קשה על כלכלת ארצות הברית וכך גם השפעה על כלכלת אירופה והעולם כולו. אמנם התלות בגז ונפט איננה כל כך אבסולוטית כמו בשנות ה-70', אבל החשיבות נשארה עצומה ומרכזית לכל כלכלת העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully