וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע עוצרת ההנפקות באחד העם: מתנה גיוסים חדשים בפרסום דו"חות שנתיים של החברות

ערן אזרן

2.3.2011 / 15:37

חתמים: "הרשות מעוניינת שהציבור יקבל מידע עדכני לגבי החברות; השוק יתעורר לאחר תקופת הגשת הדו"חות"



לאחר שחודש פברואר היה עמוס בהנפקות חדשות וגיוסי חוב רבים, נראה כי זרם ההנפקות עומד לקבל אתנחתא קלה למשך מספר שבועות. ל-themarker נודע כי רשות ניירות החליטה לעצור ביצוע הנפקות חדשות, וזאת עד למועד הגשת הדו"חות השנתיים על ידי המנפיקה. מרבית הדו"חות עתידים להתפרסם רק באמצע החודש, כך שלמעשה מדובר בחלון של מספר שבועות במהלכו לא יתקיימו הנפקות. מצב זה הינו יוצא דופן למדיי, במיוחד לאור הגיוסים הרבים שאפיינו את החודשים האחרונים.



החלטת הרשות התקבלה על רקע שאיפתה שהציבור יקבל מידע עדכני לגבי החברה המנפיקה. נכון לעכשיו, התשקיפים (הפרסומים לציבור טרם הגיוס) שהגישו החברות נכונים לכל הפחות לסוף הרבעון השלישי, ואצל חלקן מדובר על דו"חות הצעת מדף שהוגשו תקופות ארוכות קודם לכן. הרשות העדיפה שציבור הקונים - ביניהם גופים מוסדיים ומשקיעים פרטיים - יקבלו מידע עדכני על החברה, שיסייע להם לקבל החלטה מהימנה וטובה יותר באם לרכוש את הנייר המונפק.



חתמים בשוק סיפרו ל-themarker כי לאור ההנחיה החדשה, הם דאגו מבעוד מועד להוציא לפועל הנפקות לפני תום חודש פברואר, ביניהם למשל הגיוסים של חלל תקשורת ומפעלים פטרוכימיים. "הרשות מעוניינת שהציבור יקבל מידע עדכני לגבי מצב החברות. לאור ההנחיה החדשה, צפויה תקופה של רגיעה מסוימת. השוק צפוי לשוב ולהתעורר מחדש לאחר תקופת הגשת הדו"חות, אז חברות ינצלו את הדו"חות השנתיים לשם הגשת תשקיפים וביצוע גיוסים בשוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully