וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: גוברים הסיכויים להסדר חוב בדלק נדל"ן והמרתו למניות; מניית החברה צונחת ב-9%

ערן אזרן

2.3.2011 / 15:56

יובל בן זאב: אנו ניצבים בפני פרשת דרכים - למרות המהלכים שביצעה החברה, הסיכון באיגרות החוב גדל



בית ההשקעות כלל פיננסים מפרסם היום תחזית עגומה לחברת הנדל"ן שבשליטת יצחק תשובה, . בבית ההשקעות קובעים כי למרות המהלכים המשמעותיים שביצעה הנהלת החברה בתקופה האחרונה, גוברים הסיכויים להסדרת החוב בחברה והמרתו למניות. "הסיכון בהשקעה באיגרות החוב גדל, ולהערכתנו אנו ניצבים בפני פרשת דרכים עם סיכוי גבוה למו"מ על הסדרת החוב של החברה, לרבות מהלך להמרה משמעותית להון", כותב יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל. על רקע הדברים הללו, יורדת מניית החברה בת"א ב-9%.



לדברי בן זאב, גם אם החברה תעמוד בצרכי המזומנים שלה לשנת 2011 לאור מימושים שערכה בתקופה האחרונה, הרי ששנת 2011 תהיה קשה עוד יותר. "יכולת פירעון החוב של החברה תהיה תלויה במידה רבה בתנאי השוק ובנכונות בעלי המניות להזרים הון נוסף לחברה בהיקף נרחב", נכתב.



לאחר דו"חות הרבעון השלישי הציגה דלק נדל"ן תחזית תזרים מזומנים בה כלולים המקורות והשימושים לשנתיים הקרובות. הצעדים המרכזיים כללו, בין השאר, קבלת תזרים של 612 מיליון שקל מהחברה הבת (85%) dgre הנסמכת על מימוש נכסים; הנפקת אג"ח חדש מגובה בבטחונות (מניות dgre) בסך 250 מיליון שקל ותוכנית להנפקה של 220 מיליון שקל בשנה הבאה; הנפקת הון בדרך של זכויות בסך 150 מיליון שקל, כאשר תשובה מתחייב להזרים את חלקו היחסי, ומכירת החזקות בחברת אלעד ישראל מגורים בתזרים של כ-300 מיליון שקל.



עם זאת, בן זאב מציין כי חובותיה של דל"ק נדל"ן עומדים נכון לסוף הרבעון השלישי על 1.2 מיליארד שקל, כך שגם אם החברה תשלם את חובותיה למחזיקי איגרות החוב הקצרות (סדרה ג', סדרה ד' וסדרה כ"ה), לא בטוח שבעלי איגרות החוב הארוכות (סדרה ה') יזכו לפירעון חוב של כ-1.3 מיליארד שקל. "כאשר אנו מנתחים את המצב מנקודת מבטם של בעלי איגרות החוב מסדרה ה', אנו סבורים כי קיים סיכוי לא מבוטל לפיו החברה תיכנס בתוך זמן קצר למו"מ על הסדרת החוב, לרבות אפשרות להמרת חוב ממשמעותית להון".



בדומה לחברות נדל"ן אחרות, דלק נדל"ן בניהולו של ערן מיטל נקלעה לחובות קשים בימי המשבר שהיכה בשווקים בשנת 2008. החברה נקלעה למצוקת נזילות בעקבות אסטרטגיית רכישות ממונפת שביצעה במהלך שנות הגאות. אסטרטגיית רכישות זו הותירה את החברה בגירעון גבוה, ואילצה אותה להיפטר מרוב נכסיה בכדי לשרוד ללא הסדר חוב, שממנו תשובה מנסה להימלט בכל דרך.



בחודש שעבר פירסמה חברת הדירוג מעלות סקירה אודות דלק נדל"ן, בה העלתה חשש בנוגע ליכולתה של דלק נדל"ן להחזיר חובות בסך חצי מילארד שקל. דירוג האג"ח של החברה, bb, הוכנס לרשימת מעקב (creditwatch) עם השלכות שליליות, פעולה המצביעה על היתכנות של הורדת דירוג בתקופה הקרובה.



"הכנסת הדירוג של דלק נדל"ן לרשימת מעקב עם השלכות שליליות נובעת בעיקר ממצב הנזילות של החברה לקראת תשלומי האג"ח הצפוים בשנה הקרובה, וכן לנוכח המינוף הגבוה. כאשר כל הניסיונות לשפר משמעותית את מצב הנזילות והמינוף בשנה האחרונה לא הועילו", כתבו אז האנליסטים עמרי שטרן ועופר עמיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully