וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 חברות ביומד חדשות גייסו 130 מיליון שקל במניות

רם עוזרי

2.3.2011 / 17:43

שוק נגזרי המט"ח מתחמם: מחזור המסחר באופציות הדולריות היה גבוה ב-40% מהמחזור הממוצע בשנתיים האחרונות



חודש פברואר לא ייזכר כחודש חזק במיוחד בשוק המניות של ת"א. בהשפעת ההתפתחויות בלוב ועליית מחירי הנפט, ירד מדד ת"א 100 ב-1.1% בסיכום חודשי. 15 סדרות של כתבי אופציה למניות פקעו החודש ללא גל הזרמת הון לחברות. כך עולה מנתונים שפירסמה היום הבורסה לניירות ערך.



גם שוק ההנפקות הראשוניות היה חלש יחסית וגויסו בו בפברואר 280 מיליון שקל בלבד. עם זאת, כאשר מדובר בתחום הביומד, מדובר בחודש מוצלח: 4 חברות חדשות הנפיקו מניות בפעם הראשונה וגייסו סכום כולל של 130 מיליון שקל. כיום נסחרות בבורסה 57 חברות מהתחום בשווי כולל של כ-17 מיליארד שקל.



ממשלת ישראל גייסה בחודש פברואר סכום של 4.2 מיליארד שקל, רובו (3.2 מיליארד) באמצעות אג"ח לא צמודות. הסקטור העסקי גייס בשוק האג"ח 2.8 מיליארד שקל, לעומת גיוס חודשי ממוצע של 3.3 מיליארד בשנתיים האחרונות, כאשר רוב הגיוס (2.2 מיליארד) נעשה באמצעות אג"ח צמודות מדד דווקא. את הגיוס הובילו מגזרי הבנקאות והנדל"ן: 1.3 מיליארד גויסו על ידי הנפקות ענק של בנק הפועלים (0.8 מיליארד) ובנק מזרחי (0.5 מיליארד), וסכום של מיליארד שקל גויס על ידי חברות נדל"ן.



בשונה משוק המניות, בשוק הנגזרים נרשם בחודש פברואר גידול ברמות הפעילות. מחזור הפעילות הדולריות רשם גידול של 40% לעומת הממוצע בשנתיים האחרונות. מחזור המסחר באופציות על מדד ת"א 25 גדל ב-20% לעומת חודש ינואר וב-10% לעומת המחזור הממוצע בשנת 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully