וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזמים הסתערו על הקרקעות במכרזי המינהל - ושילמו עשרות מיליוני שקלים מעל הערכות השמאים

שלומית צור

2.3.2011 / 19:40

גינדי החזקות זכתה בקרקע לבניית 130 דירות בראשל"צ תמורת 112 מ' ש'; הערכת השמאי היתה 92 מ' ש'



יזמי הנדל"ן שילמו עשרות מיליוני שקלים מעל הערכת השמאי תמורת מגרשים ששיווק מינהל מקרקעי ישראל, כך מעלים נתונים שפירסם היום המינהל. חברת גינדי החזקות זכתה בקרקע לבניית 130 דירות בראשון לציון תמורת 112 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח. הקרקע ממוקמת ברחוב התקומה פינת ישראל גלילי בקרית הלאום במערב העיר. הסכום משקף סך של 860 אלף שקל עבור קרקע ליחידת דיור.



למגרש ניגשו 12 מציעים שונים כאשר הערכת השמאי לקרקע עמדה על 92 מיליון שקל. רק בחודש אוגוסט האחרון, לפני פחות משנה, זכתה גינדי החזקות בקרקע סמוכה ברחוב ישראל גלילי פינת לוי אשכול אותה שיווק המינהל תמורת 250 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח.

מחיר המשקף סך ממוצע של 700 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור. על הקרקע משווקת כיום החברה את פרויקט גינדי מגדלי הלאום הכולל 360 יחידות דיור. תוצאות המכרז הנוכחי משקפות עליה של 20%-25% במחיר הקרקע בקרית הלאום במערב ראשון לציון.



הסתערות מרשימה נרשמה במכרז לרכישת שני מגרשים באבן יהודה, אליו ניגשו 33 מציעים. במגרש זכו שני יזמים פרטיים. למגרש בשטח 800 מ"ר המיועד לשתי יחידות דיור זכה יזם פרטי בשני מיליון שקל, כאשר הערכת השמאי למגרש זה עמדה על 1.4 מיליון שקל. ועבור מגרש של 780 מ"ר המיועד גם הוא לשתי יחידות זכה יזם פרטי אחר ב-1.9 מיליון שקל, הערכת השמאי עמדה על 1.3 מיליון שקל.



בקריית מוצקין שרשמה עלית מחירים מרשימה בשנה האחרונה, שיווק המינהל קרקע ל-94 יחידות דיור בשכונת כורדני. למכרז הוגשו שתי הצעות, מתוכן הצעה של 17.8 מיליון שקל של חברת אלמוג ב.ז. בניה והשקעות שזכתה במכרז. למכרז יתווספו הוצאות פיתוח בסך 1.8 מיליון שקל. סכום המשקף סך של 208 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור.



במקרה זה עמדה הערכת השמאי על סכום גבוה יותר מההצעה הזוכה שעמד על 27 מיליון שקל. לשם השוואה, לפני כשנה שיווק המינהל קרקע באותה השכונה ל-34 יחידות דיור שנמכרה ב-5.1 מיליון שקל. סכום המשקף 170 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור יחד עם הוצאות הפיתוח. תוצאות המכרז הנוכחי משקפות עליה של 20% במחירי הדירות בשכונת כורדני בשנה האחרונה.



עליות גם בכרמיאל



בשכונת רמת רבין א' בכרמיאל, שיווק המינהל קרקע ל-100 יחידות דיור, אליה הוגשו שמונה הצעות. חברת טרקלין יזום ובניה זכתה במכרז בסכום של 10.5 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח. סכום המשקף 105 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור. לפני שנה זכתה אותה החברה בקרקע ששיווק המינהל באותה השכונה המיועדת גם היא להקמת 100 יחידות דיור ב-5.8 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח. מחיר המשקף 58 אלף שקל עבור מרכיב קרקע ליחידת דיור, כמעט כמחצית מסכום הזכיה ששילמה החברה השנה.



תוצאות המכרזים הנוכחים מלמדות על המשך מגמת עליית מחירי הקרקעות, שנראתה היטב גם לפני שבועיים, בתוצאות מכרז של המינהל במצליח, בו נמכרו קרקעות במחיר הגבוה בכ-80% ממחירי קרקעות צמודות להן ששיווק המינהל ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully