וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט האמריקאי אישר ארכה של שבועיים בהחלטה על התקציב שתמנע השבתת שירותים

ניו יורק טיימס

2.3.2011 / 19:49

ההצעה אושרה ברוב של 91 תומכים מול תשעה מתנגדים; ללא אישורה היו שירותי הממשל מושבתים מיום שישי



הסנאט האמריקאי אישר היום ושלח לנשיא ברק אובמה הצעת חוק שתאפשר את מימון שירותי הממשלה לשבועיים נוספים, לאחר שהרפובליקאים והדמוקרטים לא הצליחו להגיע להסכמה בנוגע לתקציב.



החוק, אשר מאפשר מימון לסוכנויות הפדרליות עד ל-18 במארס, אושר ברוב של 91 תומכים מול תשעה מתנגדים, והוא נועד למנוע השבתה של השירותים וארכה של זמן על מנת לדון בתקציב. ואולם המחוקקים ויועציהם כבר צופים שלפחות עוד ארכה שכזאת תהיה דרושה, היות ששני הצדדים מתעקשים על עמדותיהם בנוגע לאופן הקיצוצים.



בשל התעקשות הרפובליקאים, במסגרת החוק יקוצצו 4 מיליארד דולר בהוצאות, ויבוטלו שמונה תוכניות שהנשיא אובמה המליץ גם הוא על ביטולן. בנוסף, יועבר כסף שהיה מיועד לפרויקטים אשר לא ייושמו לעת עתה.



"זהו בהחלט צעד בכיוון הנכון", אמר השבוע יו"ר ועדת התקציב בסנאט, קנט קונרד הדמוקרטי, על התוכנית הרפובליקאית הזמנית, המאריכה את המימון לכל התוכניות מלבד כמה תוכניות שגם ממשל אובמה התכוון לקצץ בשנת התקציב הבאה, אך קונרד קרא להסכם נרחב וארוך טווח יותר. "עסקה לשבועיים אינה הדרך", אמר. "הבעייה הגדולה היא שאנחנו מתמקדים בחלק קטן מהתקציב - רק 12% מהתקציב מועמד לקיצוץ, ואם עלינו לפתור בעייה זו נצטרך להתאמץ יותר".



בית הנבחרים העביר בשבוע שעבר הצעת חוק רפובליקאית לקיצוץ של 61 מיליארד דולר ממוסדות הממשל. דמוקרטים בסנאט טענו כי הצעת החוק תפגע קשות בתוכניות חברתיות וסביבתיות, ואמרו כי סיכוייו לקבל אישור בסנאט אפסיים. בנק ההשקעות גולדמן סאקס העריך כי הצעה זו תוביל להאטה משמעותית בצמיחה הכלכלית של ארה"ב ברבעונים השני והשלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully