וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: הבנק הפדרלי יפעל אם נחשוש שהאינפלציה תפגע בהתאוששות

סוכנויות הידיעות

2.3.2011 / 21:45

התאוששותה של כלכלת ארה"ב צוברת תאוצה על אף האבטלה והבעיות בשוק הדיור, אמר ברננקי בעדות בבית הנבחרים



נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי אמר היום כי הבנק מוכן לתגובה במידת הצורך, אם ייראו סימנים לכך שהאינפלציה עלולה לפגוע בהתאוששותה של כלכלת ארה"ב.

ברננקי, אשר מעיד בשעה זו בפני ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים במסגרת הדו"ח החצי שנתי על מצבה של הכלכלה האמריקאית, אמר כי התאוששותה של הכלכלה צוברת תאוצה על אף רמות האבטלה הגבוהות והבעיות בשוק הדיור. בנוסף, הדגיש ברננקי כי הבנק הפדרלי יהיה מוכן לפעול במידה והעלייה במחירי הסחורות תשפיע לרעה על כלכלת ארה"ב.



בדבריו, חזר ברננקי על מה שאמר אתמול בעדותו בפני ועדת הבנקאות של הסנאט. ניסיון העבר במקרים דומים בעשורים האחרונים ביחד עם יציבות בעלויות העבודה, מצביעים על כך שצפויה "עלייה מתונה יחסית וזמנית במדד המחירים לצרכן בארה"ב", אמר אתמול ברננקי במסגרת עדותו החצי שנתית על המדיניות המוניטרית בפני ועדת הבנקאות של הסנאט.



"נמשיך לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות ואנו מוכנים להגיב לפי הצורך כדי לתמוך באופן הטוב ביותר בהתאוששות הכלכלה תוך לקיחה בחשבון של יציבות המחירים", הוסיף ברננקי.



דבריו של ברננקי עשויים להצביע על כך שהבנק הפדרלי מתכוון להשלים עד סופה את תוכנית ההרחבה הכמותית השנייה שעליה הודיעה בחודש נובמבר, ואשר במסגרתה ירכוש הבנק המרכז אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בסך 600 מיליארד דולר עד חודש יוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully