וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נחתם בעליות

יעל פטר

2.3.2011 / 23:32

נאסד"ק התחזק ב-0.4%; מניית יאהו מוסיפה כ-3.6% על רקע המגעים למכור את חלקה ביאהו יפן. מדד הדאו ג'ונס הוסיף 0.1%, ומדד S&P500 התחזק ב-0.4%

יום המסחר השלישי בוול סטריט נחתם בעליות שערים על רקע נתוני מקרו שהתפרסמו היום. מדד דאו ג’ונס הוסיף 0.1% ונחתם ברמה של 12,067 נקודות. ומדד S&P500 עלה ב-0.2% ונחתם ברמה של 2,748 נקודות. מדד נאסד"ק התחזק ב-0.4% לרמה של 2,748 נקודות.

בגזרת המקרו, התעסוקה במגזר הפרטי בארה"ב גדלה ב-217 אלף משרות בפברואר, לפי דו"ח התעסוקה החודשי שפרסמה חברת ADP. החברה אף העלתה את הערכתה לשוק התעסוקה בינואר, וכעת מעריכה כי מספר המשרות גדל בחודש הראשון של השנה ב-189 אלף, 2,000 יותר לעומת ההערכה הראשונית. ביום שישי יתפרסם דו"ח התעסוקה הרשמי של הבנק הפדרלי הכולל גם את עובדי המגזר הציבורי, ואת שיעור התעסוקה בארה"ב, שכלכלנים מעריכים כי יעמוד על 9.1%.

מצבו של שוק התעסוקה מתאושש בכל רחבי ארה"ב, בעקבות עליה במכירות הקמעוניות וצמיחה יציבה בייצור, כך עולה מספר הבז', הדו"ח התקופתי על מצב הכלכלה האמריקאית של הבנק הפדרלי, אשר פורסם היום. "מצבו של שוק התעסוקה המשיך להתאושש באופן מתון, וכל המחוזות דיווחו על רמה מסוימת של שיפור", אמר הבנק הפדרלי בספר הבז'. בדו"ח הקודם שלו, אמר הבנק כי מצב שוק התעסוקה מתייצב.

השערות רבות היו לפני אירוע ההשקה של מכשיר האייפד החדש של אפל בסן פרנסיסקו - כולן באשר לזהות המציג, לאור מצבו הבריאותי של המנכ"ל סטיב ג'ובס. אולם, האחרון הפתיע את הנוכחים כאשר הגיע בעצמו לאירוע, והציג את הגרסה החדשה למחשב הטאבלט של החברה. לצלילי שירי הביטלס, ולקול תשואות רמות, כאשר בכירי אפל מריעים מהשורה הראשונה, עלה ג'ובס לבמה בסן פרנסיסקו, על רקע החששות הכבדים לגבי מצבו הרפואי. ג'ובס, הנמצא בחופשת מחלה, החליט שלא להחמיץ את אירוע ההשקה: "עבדנו הרבה על המוצר הזה, ולא רציתי להחמיץ", אמר.

בית המשפט המחוזי של דרום ניו יורק קבע תאריך למשפט בין חברת טבע לבין חברת סנדוז וחברת מומנטה. טבע תבעה את שתי החברות באוגוסט 2008 על הפרת פטנט לאחר שמומנטה וסנדוז הגישו בקשה לשווק גירסה גנרית לתרופה קופקסון שמיועדת לטיפול בטרשת נפוצה. מכירותיה של קופקסון בארה"ב ב-2010 הסתכמו ב-2.3 מיליארד דולר, כלומר צמיחה של 19% בהשוואה ל-2009, שמרביתה נבעה מהעלאת מחירים. על פי הערכות, אחראית קופקסון ל-30% מרווחיה של טבע ב-2010.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully