וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ התקפל: תומך בהטבה לפורשי צה"ל שייקלטו בתעשיות הביטחוניות

מאת צבי זרחיה

3.3.2011 / 6:47

בלעדי גמלאי צה"ל שעובדים במגזר הציבורי נאלצים לספוג כיום הפחתה של שני שלישים בפנסיה שלהם. לפי הצעה שאושרה אתמול להצבעה בקריאה שנייה, גמלאים שייקלטו בתעשיות הביטחוניות יקבלו קצבה מלאה. האוצר: "ההצעה תואמה בין שר האוצר לח"כ חיים כץ"



>> שר האוצר יובל שטייניץ החליט אתמול לתמוך בהטבות לפורשי צה"ל שיקלטו בשב"כ, מוסד, ובתעשיות הביטחוניות - אף שביולי 2010 התנגד להצעת החוק בעניין שהוגשה על ידי ח"כ עתניאל שנלר (קדימה), ואף הגיש ערר לממשלה בניסיון לטרפדה.

ועדת העבודה והרווחה בראשותו של ח"כ חיים כץ (הליכוד) אישרה אתמול את העלאתה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית של הצעת החוק שלפיה לא תופחת קצבתם של פורשי צה"ל שייקלטו בשב"כ, במוסד או בתעשיות הביטחוניות. אישור ההצעה הושג לאחר שהאוצר נסוג מהתנגדותו להצעה.



בכנסת טוענים ששטייניץ נסוג מהערר שהגיש לממשלה כדי להעניק הישג פוליטי ליו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ חיים כץ (הליכוד). כץ משמש כיו"ר ארגון העובדים של התעשייה האוירית הנכללת בין התעשיות הבטחוניות. בכנסת הוסיפו כי עניינים רבים של משרד האוצר נדונים בוועדת העבודה והרווחה, ולכן לשכת השר שואפת לשמור על יחסים טובים עם כץ.



הצעת החוק מחריגה את התעשיות הביטחוניות, מיתר החברות הממשלתיות. לעומתם, פורשי צבא וקופה ציבורית שישתלבו לעבודה בחברות ממשלתיות רגילות יספגו ניכוי מגמלתם. קופה ציבורית מוגדרת כמשרדי הממשלה, תעשיות בטחוניות, שב"כ ומוסד.



כיום, פורש מצה"ל או מקופה ציבורית בגיל 55-60 המשתלב בעבודה בקופה ציבורית אחרת מחויב בהפחתת גמלה בשיעור של עד שני שלישים. ההפחתה נובעת מכך שהפורש כבר מקבל גמלה מהקופה הציבורית הקודמת עם פרישתו, ועל כן אם הוא משתלב בקופה הציבורית אחרת גמלתו מופחתת.



במכתב הערר שהגיש שטייניץ לממשלה ביולי 2010 ציין כי "הצעת החוק באה להחריג את התעשיות הביטחוניות כדי לאפשר להם לעמוד ביעדים ובמטרות שהם אמורים להשיג עבור המדינה ולסייע להם בתחרות מול המגזר הפרטי. אלא שעמידה בתחרות עסקית אינו טעם שמייחד את החברות הממשלתיות בלבד, שכן כל החברות הממשלתיות אמורות לפעול משיקולים עיסקיים".



שטייניץ הוסיף בערר: "לא ברורה ההצדקה לאבחנה בין החברות הממשלתיות והדבר אף מנוגד להחלטות הממשלה שביקשו להרחיב את תחולת הגופים שיוגדרו כ'קופה ציבורית'. למרות הדברים שכתב שטייניץ בערר נמסר אתמול מלשכתו כי "שר האוצר תמך בהצעת החוק בתיאום עם כץ".



כץ אמר בתגובה כי "משרד האוצר הסכים שאאשר את הצעת החוק. הצעת החוק מעגנת בעצם החלטת ממשלה קודמת וגם מבקר המדינה סבור שצריך לאפשר לפורשי הצבא להיקלט בתעשיות הבטחוניות".



מבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לידנשטראוס בדק את הנושא וציין בדו"ח ביקורת כי "שלוש התעשיות הביטחוניות הממשלתיות, תע"א, רפאל ותעש מוגדרות כקופות ציבוריות. לפי נתוניהן, נכון לסוף 2006 ולאמצע 2007, עבדו אצלן 318 גמלאי צה"ל מדרגת רס"ן ומעלה: כ-67% בתע"א, כ-22% ברפאל וכ-11% בתעש".



משרד מבקר המדינה השווה את דיווחיהם של 57 גמלאי צה"ל המועסקים בשלושת התעשיות הביטחוניות על מקום ומועד תחילת העסקתםף לפי נתוני דצמבר 2006. הבדיקה מצאה כי 24% מהם לא דיווחו כלל על העסקתם בקופה ציבורית, או שלא דיווחו כי היו מועסקים בקופה ציבורית בחלק מהתקופה, וכתוצאה מכך לא הופחתה גמלתם כנדרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully