וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודה סטרים עשויה לעבור לתוך הקו הירוק

מאת שוקי שדה

3.3.2011 / 6:47

בשוודיה מתנהל קמפיין נגד החברה, כחלק מקמפיין באירופה נגד רכישת מוצרי התנחלויות. המנכ"ל דניאל בירנבאום: "המשך הייצור בשטחים תלוי באווירה הפוליטית ובצורכי הארגון"



>> חברת סודה סטרים מתעתדת להעביר את מפעל הייצור שלה במישור אדומים אל תוך גבולות הקו הירוק, בעקבות לחץ פולי טי בינלאומי על החברה - כך עולה מהודעות של משווקי מוצרי החברה בשוודיה.

סודה סטרים, הנסחרת בבורסת נאסד"ק בארה"ב ונמצאת בבעלות קרן פורטיסימו בניהולו של הישראלי יובל כהן, פירסמה שלשום את דו"חותיה השנתיים. מהדו"חות עלה כי שילשה את המכירות בארה"ב, שוק שבו השקיעה מאמצי שיווק רבים בשנה האחרונה. עם זאת, מערב אירופה היא עדיין השוק העיקרי של החברה, בעיקר שוודיה, שם 20% ממשקי הבית מחזיקים במוצר של החברה.



בשוודיה מתנהל בשנה האחרונה קמפיין פוליטי מטעם ארגוני זכויות אדם במטרה לגרום לכך שהחברה תעביר את הייצור מהגדה המערבית, כחלק מקמפיין כללי באירופה נגד רכישת מוצרי התנחלויות. בשבוע האחרון עלה לדיון ציבורי בשוודיה דו"ח של פרויקט "מי מרוויח מהכיבוש" מטעם הארגון הישראלי "קואליציית נשים לשלום". דו"ח זה חשף כי כל מכשירי החברה מיוצרים במישור אדומים, בניגוד להבטחות של החברה לצרכנים בשוודיה.



בתגובה הודיעה רשת הסופרמרקטים ica, המשווקת את מוצרי החברה בשוודיה, שסודה סטרים הודיעה לה כי היא מתכוונת להעביר את הייצור למקום אחר. "סודה סטרים שואפת לכך שאף אחד מאתרי הייצור של החברה לא יימצא על אדמה כבושה", נכתב. "החברה נמצאת בתהליכי העברת קווי הייצור מאתר החברה בהתנחלות, מהלך שיושלם עד סוף הקיץ". בהודעה של רשת שהיווק מדיה סטרן, שאף היא משווקת את מוצרי החברה בשוודיה, נאמר כי סודה סטרים התחייבה בפניה שהעברת המפעל תושלם עד אוגוסט 2011.



לפי כחצי שנה ניהלה הרשת מגעים עם מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת, כדי לקבל מענק להקמת מפעל חדש. ואולם, לפי פרסומים בתקשורת, מפעל זה, בהשקעה מתוכננת של 25 מיליון דולר, היה אמור להצטרף למפעל הקיים במישור אדומים.



סודה סטרים התייחסה לביקורת הפוליטית עליה גם בתשקיף שהגישה לנאסד"ק באוקטובר האחרון, ערב ההנפקה. החברה התייחסה למיקום המפעל בשטחים כאל גורם סיכון הנובע מהלחץ הפוליטי והפרסום השלילי בחו"ל, וציינה שבעקבות זאת היא עשויה להעתיק את פעילות המפעל למקום אחר. החברה הוסיפה שאם יתבצע המעבר היא תאבד את הטבות המס שמקבלים מפעלים בשטחים



דניאל בירנבאום, מנכ"ל החברה: "אני לא מכיר את הדיווחים משוודיה ולדעתי הם לא נכונים. כרגע אנחנו בונים מפעל חדש בתוך גבולות הקו הירוק. אני לא יודע אם הייצור במישור אדומים יימשך, זה תלוי באווירה הפוליטית ובצרכים של החברה. הטענה בדו"ח קואליציית הנשים אינה נכונה. הדו"ח הוא מגמתי, כולו שנאת ישראל ופגיעה ב-160 משפחות פלסטיניות המתפרנסות מהמפעל. לדרישת השוודים, אנחנו מייצרים את המוצרים הנמכרים בשוודיה בסין, ונותרו מעט מקומות בשוודיה שבהם נמכרים מוצרים ממישור אדומים, מלאי שעתיד להסתיים בקיץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully