וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועז הירש, מירב בארי ובועז גולן סומנו כמובילים לתפקיד הממונה על ההגבלים

אורה קורן

3.3.2011 / 6:47



>> דיוני הוועדה לאיתור הממונה על ההגבלים העסקיים שיחליף את רונית קן, נקלעו למבוי סתום על רקע מחלוקות לגבי שמותיהם ומספרם של המועמדים שיימסרו להכרעתו של שר התמ"ת.

מקורבים לוועדה ציינו כי מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, תומך בהצגת מועמדותו של בועז הירש, העומד בראש האגף האחראי על קשרים בינלאומיים במשרד התמ"ת. בעמדתו של קדמי תומך חבר הוועדה, מוטי פרידמן, מקורבו של שרון קדמי, שמונה ליו"ר חברת החשמל על ידי בנימין בן-אליעזר בתקופה שבה קדמי שימש יועצו של בן-אליעזר.



חברים אחרים בוועדה סבורים כי יש להעביר לשר יותר משם של מועמד אחד, משום שאחרת יכולת הבחירה שלו תעוקר מתוכן. על פי גישתם, המועמדים הראויים האחרים הם בועז גולן, העומד בראש המחלקה המשפטית של רשות ההגבלים, ומירב בארי, לשעבר הכלכלנית הראשית ברשות.



על רקע המחלוקות הללו נקלעו דיוני הוועדה למבוי סתום והיא פוזרה שלשום בלי לקבל החלטה בדבר המועמד. תפקיד ראש רשות ההגבלים הוא אחד התפקידים החזקים והחשובים במשק. העומד בראשה אחראי על התחרות במשק, הנחשבת למנוע צמיחה מרכזי ולגורם ראשון במעלה ביכולת התחרות של המשק בעולם. רשות ההגבלים הגיעה לצומת דרכים שבו עליה להחליט, כנראה, להרחיב את פעילותה מבחינה של תחרותיות בשוק ספציפי לבחינה של תחרות חוצה ענפים וכלל משקית. לצורך זה יש לבחור ממונה שלא יעסוק רק בהמשך הפעילות הנוכחית, אלא שיוכל להעביר אותה את קפיצת המדרגה הנדרשת.



משרד התמ"ת הכחיש את הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully