וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות בכנסת: ייתכן שחוק ששינסקי לא יאושר עד סוף מארס

מאת צבי זרחיה

3.3.2011 / 6:47

בלעדי יו"ר ועדת הכנסת, יריב לוין, החליט לעכב את ההכרעה בשאלה איזו ועדה תדון בהצעת החוק למיסוי תגליות הגז והנפט לאחר שזו עברה בקריאה ראשונה



>> קיימים סיכויים גבוהים לכך שהכנסת לא תספיק לחוקק בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק ששינסקי בטרם יציאתה לפגרת הפסח בעוד ארבעה שבועות - כך מעריכים בכנסת. הסיבה לכך היא שבכנסת עוד לא הוחלט איזו ועדה תדון בהצעת החוק. אם לא תושג הסכמה, הדיונים לא יחלו בעשרת הימים הקרובים.

כתוצאה מכך, ייוותרו לכל היותר רק שבועיים וחצי לדיונים בהצעת החוק לפני הפגרה. מאחר שמדובר הצעת חוק סבוכה, ספק אם ניתן יהיה להשלים את החקיקה לפני תחילת פגרת הפסח - אף כי שר האוצר יובל שטייניץ דוחף להשלמתה בהקדם.



עם קבלת הצעת החוק ביום שני האחרון בקריאה ראשונה, היא הועברה לוועדת הכנסת כדי שזו תחליט איזו ועדה תדון בהצעת החוק. חברי ועדת הכספים תובעים שהצעת החוק תידון בוועדת הכספים, מאחר שמדובר בענייני מיסוי. לעומתם, יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (הליכוד), תובע את הקמתה של ועדה משותפת לכספים ולכלכלה שתדון בהצעת החוק. שאמה-הכהן ציין כי ועדת הכלכלה מופקדת על תחומי הגז, ולכן לא ייתכן שהיא לא תשתתף בחקיקת חוק ששינסקי.



יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין (הליכוד) הודיע אתמול כי סיכם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החוק יידון בוועדת הכספים. כמה שעות לאחר מכן נמסרה מלשכת ראש הממשלה הודעה שלפי ראש הממשלה אינו מתערב בעניינים פנימיים של הכנסת.



שאמה-הכהן אמר בתגובה כי "ריבלין, שגרם לתסבוכת בשל שינוי עמדות בלתי מוסבר, אינו יודע על מה הוא שח מאחר שטרם הוכרע דבר, ובכל מקרה הוא מחוץ למעגל קבלת ההחלטות בעניין".



בשל חילוקי הדעות החליט אתמול יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (הליכוד), שלא לקיים בשבוע הבא דיון בוועדתו בסוגיה איזו ועדה תדון בהצעת החוק. לוין אמר כי "מדובר בהצעת חוק חשובה מאוד, הדורשת דיון מעמיק וענייני. הצעתי ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) וליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ שאמה-הכהן, לקיים הידברות בניסיון להגיע להסכמה. אני סבור שלוועדת הכספים יש זיקה חזקה יותר לדון בנושא. עם זאת, יש ממש בעמדתו של ח"כ שאמה-הכהן בעד העברת הנושא לוועדה משותפת. הקמת ועדה משותפת היא אופציה ראויה ובלבד שהרכבה לא יקבע במניפולציה כך שיגובש בה מראש רוב לתומכי הצעת החוק". לוין הודיע שיאפשר במשך 10 ימים להגיע להסכמה בכנסת בעניין הוועדה, ואם לא תושג פשרה - ייכנס לעובי הקורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully