וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלון הראווה של תעשיית הרכב

מאת דניאל שמיל

3.3.2011 / 6:47

כמה מהם לעולם לא יעלו על הכביש, אך הדגמים שיושקו בתערוכת הרכב שנפתחת היום בז'נווה, מציגים את החזון הטכנולוגי והעיצובי של הענף בשנים הקרובות. אלה המכוניות הבולטות שכדאי לשים לב אליהן




יוקרה קומפקטית



אינפיניטי אתריאה



באינפיניטי מגדירים את אתריאה כשילוב של מכונית סלון, קופה ספורטיבית ורכב שטח גבוה. גם מערכת ההנעה היא בת כלאיים (היברידית) - שילוב של מנוע בנזין חזק עם 245 כ"ס למנוע חשמלי שיכול להניע לבדו את המכונית במהירויות נמוכות. אתריאה צפויה להגיע לפס הייצור וליהפך לתשובה של אינפינטי למכוניות יוקרה קומפקטיות כמו אאודי a3 וב.מ.וו סדרה 1.



כמעט פרקטית



פרארי ff



היצירה החדשה של פרארי מיועדת ללקוחות המבקשים מכונית ספורט שימושית. זו המכונית הראשונה של היצרן האיטלקי עם ארבעה מושבים מלאים ונפח תא מטען מכובד של 450 ליטר - והביצועים לא הוזנחו. המנוע הגדול (6.2 ליטר) מספק 660 כ"ס ומאפשר למכונית להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 3.7 שניות, בדרך ל-335 קמ"ש מירביים. לראשונה בפרארי, המכונית מצוידת בהנעה לכל הגלגלים (4x4).



הגרסה הצ'כית לפולקסווגן גולף



סקודה d-ויז'ן



סקודה השיקה בז'נבה שפה מיתוגית חדשה, עם סמל הדומה לזה שבו השתמשה בשנות ה-90, לצד עיצוב חד ופשוט יותר למכוניותיה העתידיות. אחת מהן תהיה מכונית משפחתית קומפקטית, שתמוצב בין הדגמים פאביה הקטנה לאוקטביה. הדגם יגיע לאולמות התצוגה ב-2012 עם שינויים קלים בלבד לעומת העיצוב הנראה כאן.



מכונית הליסינג של מחר



מאזדה מינאגי



מאזדה החליטה לאמץ סגנון עיצוב חדש שהיא מכנה "קודו", או בתרגום חופשי - הנשמה בתנועה. מינאגי מדגימה את רכב הפנאי הקומפקטי עם סגנון העיצוב החדש, שיגיע גם למחליפות של מאזדה 3 ו-6. נתונים טכניים לא פורסמו (סביר שלמכונית התצוגה אין מנוע כלל), אך היא עשויה להגיע לבסוף לייצור.



יפה, אך לא מהפכנית



פיאט 500 זגאטו קופה



זוהי לא מכונית מהפכנית או יוצאת דופן, אבל קשה להתווכח על כך שהיא נאה להפליא. סדנת העיצוב האיטלקית זגאטו נטלה את פיאט 500, הנמיכה את הגג ושינתה את עיצוב החלונות - ויצרה עיצוב ספורטיבי. מתחת למכסה מסתתר מנוע טווין-אייר של פיאט, עם שני צילנדרים בלבד ובהספק של 105 כ"ס.



היפית להיפסטרים



פולקסווגן בולי



אחת המכוניות החינניות למראה בתערוכה והמשך מודרני ל"מיקרובוס", הוואן הקטן שהשתלב היטב בתרבות ההיפים של ארה"ב בשנות ה-60. בגלגול החדש יש שישה מקומות ישיבה בשתי שורות וממד אורך קומפקטי של 399 ס"מ. המנוע החשמלי מפיק 114 כ"ס וטווח הנסיעה המוצהר הוא 300 ק"מ. עם זאת, סיכויי הייצור של הדגם אינם גדולים.



מכונית החלומות - הדור הבא



למבורגיני אוונטדור lp700-4



פעם, מכוניות כאלה נמכרו כפוסטרים לחדרי נעורים, וכיום הן מככבות על הדסקטופ של חובבי רכב. האוונטדור היא מכונית-העל של למבורגיני, יורשת למורצ'ילגו. גופה עשוי סיבי פחמן קלים, המאפשרים לה משקל נמוך יחסית לגודלה, 1,575 ק"ג, והמנוע מתהדר ב-12 צילינדרים עם הספק של 700 כ"ס. כל זאת מאפשר לאאונטדור לזנק למאה קמ"ש בתוך פחות משלוש שניות ולהאיץ למהירות מירבית של 350 קמ"ש. 800 מכוניות כאלה ייוצרו השנה, ומחירן 255 אלף אירו.



כמעט כמו פעם



מיני רוקטמן



מאז שב.מ.וו רכשה את המותג מיני, המכוניות שלו רק תפחו והלכו. ואולם כעת תנסה מיני להוכיח שהיא עדיין יודעת לייצר מכוניות קטנות במיוחד. מיני רוקטמן (כשם שירו של אלטון ג'ון) היא מכונית קונצפט באורך של 341 ס"מ - 30 ס"מ פחות ממיני קופר העכשווית, אך עדיין 35 ס"מ יותר מהמיני המקורית. סיכויי הייצור של הדגם גבוהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully