וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת כשירות תחפש מחליף לזוהר גושן

מאת שרית מנחם

3.3.2011 / 6:47

הוועדה תחל את עבודתה בימים הקרובים ותיפגש עם המועמדים: עו"ד שמשון (שוני) אלבק, ראובן קובנט, שמואל האוזר ודורית סלינגר



>> בתחילת אפריל יעזוב יו"ר הרשות לניירות ערך זוהר גושן, את תפקידו ועדיין לא נמצא לו מחליף. מי שיקבע מי יחליף את גושן תהיה ועדה מיוחדת שהוקמה לצורך העניין. בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, וכפי שמסתמן יהיו חברים בה גם משה טרי, לשעבר יו"ר הרשות, ופרופ' יוג'ין קנדל, ראש המועצה הכלכלית. קנדל, המשמש כיועץ ראש הממשלה ושבעצמו היה מועמד לתפקיד, החליט להסיר את מועמדותו.

הוועדה אמורה להתחיל עבודתה בימים הקרובים וצפויה לסיימה עד סוף מארס. רשימת המועמדים כוללת את היועץ המשפטי של רשות ניירות ערך, עו"ד שוני אלבק, שגויס לתפקיד בידי טרי. לפני כן שימש במשך ארבע שנים כיועץ המשפטי של הרשות לאיסור הלבנת הון. שוני נחשב ליד ימינו של גושן, והיה שותף פעיל ברפורמות שביצעה הרשות בשנים האחרונות, למשל הקמת בית משפט לעניינים כלכליים ותקנות האכיפה המינהלית.



מועמד נוסף הוא ראובן קובנט, לשעבר מנהל מחלקת חקירות של רשות ני"ע בתקופתו של אריה מינטקביץ'. קובנט סיים את תפקידו כמנכ"ל דן אנד ברנדסטריט. עוד מועמד הוא פרופ' שמואל האוזר, דיקן הפקולטה למינהל עסקים בקריה האקדמית אונו. האוזר כיהן במשך 17 שנה ככלכלן הראשי של הרשות, והיה שותף בוועדות ציבורית, כמו הסדרת פעילותם של עושי שוק ומזעור מניפולציות בשוק ההון, חבר בוועדת פרוקצ'ה, וכן ייעוץ לוועדת הכלכלה בעניין עמלות הבנקים.



מועמדת נוספת היא דורית סלינגר, מנכ"לית חברת s&p מעלות ב-13 השנים האחרונות, שכבר הודיעה על עזיבתה את התפקיד. סלינגר אמורה להישאר בתפקידה עד מאי או עד מציאת מחליף, הקודם שבהם. אם היא תמונה לתפקיד, סביר שתעזוב עוד קודם לכן את מעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully