וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ביוקנסל פרש בעקבות פיצוץ במו"מ להעברת השליטה

מאת יורם גביזון

3.3.2011 / 6:47

דורון נבו ודירקטורים נוספים בחברה סברו כי על מורי ארקין, פונטיפקס וכלל ביוטכנולוגיה לשלם פרמיה עבור השליטה



>> יו"ר ביוקנסל דורון נבו, הודיע אתמול על התפטרותו. ל-themarker נודע כי הרקע להתפטרותו של נבו הוא מחלוקת שהתגלעה עם קבוצת משקיעים שכללה את כלל ביוטכנולוגיה וקרן פונטיפקס; הקרן נמצאת בשליטת אלי הורביץ, לשעבר יו"ר טבע, ומורי ארקין, לשעבר מבעלי השליטה בבזק וסגן יו"ר פריגו.

לפי הערכות, ארקין, פונטיפקס וכלל ביוטכנולוגיה היו אמורים להשקיע בביוקנסל 7.5 מיליון דולר במחיר של 2.8 שקלים למניה - שהיה נמוך ב-4.5% ממחיר המניה בבורסה במועד ניהול המו"מ; תמורת ההשקעה כללה הקצאת 9.7 מיליון מניות שהיו מקנות להם 27% ממניותיה של החברה לאחר ההקצאה, ובפועל את השליטה בה.



המו"מ עלה על שרטון כאשר נבו ודירקטורים נוספים בחברה סברו כי על ארקין, פונטיפקס וכלל ביוטכנולוגיה לשלם פרמיה עבור השליטה בחברה. לדבריהם, אין הם יכולים לרכוש את השליטה בחברה במחיר דומה לזה ששילמו המשקיעים מהציבור בהנפקה שבה גייסה החברה 18 מיליון שקל בנובמבר 2010.



ארקין ופונטיפקס סירבו לפתוח מחדש את המו"מ על מחיר העסקה, והמו"מ הסתיים. עם זאת נראה כי בעקבות לכתו של נבו יחודש המו"מ עם חלק מקבוצת המשקיעים.



אין זו הפעם הראשונה שהשקעה בביוקנסל על ידי גופים מובילים בתעשיית הביוטק נכשלת. טבע וכלל ביוטכנולוגיה, שניהלו מו"מ על רכישת השליטה בחברה בינואר 2010 תמורת השקעה של 5 עד 10 מיליון דולר, ביטלו את כוונתן לבצע את ההשקעה, לאחר שדבר קיום המו"מ דלף לתקשורת.



דורון נבו אמר בתגובה: "שמחתי להיות חלק מהחברה מאז הקמתה. אני מאמין שהחברה יכולה להיות פורצת דרך בטיפול בסרטן, ובטוח שההנהלה תיקח את החברה קדימה לקראת מימוש יעדיה".



ביוקנסל, שהוקמה על בסיס מחקריו של פרופ' אברהם הוכברג, עוסקת בפיתוח תרופות נגד סרטן המבוססות על רעלן הדיפטריה. תרופות אלה מאפשרות לחסל באופן ממוקד תאים סרטניים בלי לפגוע בתאים הבריאים שסביבם. הטיפול הסטנדרטי בסרטן מבוסס על תרופות כימותרפיות שמצליחות לרפא בממוצע 30% מהחולים וגורמות בתוך כך נזק חמור למערכת החיסונית. ביוקנסל נסחרת בשווי של 74 מיליון שקל בעקבות ירידה של 24% ב-12 החודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully