וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברבור שחור כנפט

דפנה מאור

3.3.2011 / 6:47

BenchMarker



>> כולם מאוד אוהבים לדבר על השווקים המתעוררים ועל התקווה הגדולה שהם מעניקים למשקיעים. מאז המשבר הפיננסי של 2008, נראה כי כלכלות המערב העשירות מתקשות לצאת מהבוץ, בעוד הכלכלות המתעוררות דוהרות ומרקיעות שחקים. קבוצת שבע המדינות המתועשות g7 איבדה מקרנה לטובת קבוצת g20, שבה חברות גם הכלכלות המתעוררות הגדולות.

הכלכלות המתעוררות צומחות בקצב מהיר יותר, והבורסות והאג"ח שלהן נוטות להיות סוערות יותר. המשמעות בימים טובים היא תשואות גבוהות יותר, והמשמעות בימים קשים היא הפסדים מהירים וגדולים.



ואולם השווקים המתעוררים ב-2011 הם האנדרדוג של עולם ההשקעות. משקיעים בעולם משכו בשבוע השני של פברואר סכום של 5.45 מיליארד דולר מקרנות השקעה בשווקים המתעוררים והעדיפו להשקיע בקרנות מנייתיות של כלכלות מפותחות - השינוי הגדול ביותר זה 30 חודשים.



בקרנות השווקים המפותחים נרשם באמצע פברואר שבוע שביעי של זרימת השקעות עם שיא של עשרה חודשים בזרימה לקרנות האירופיות. מתחילת 2011 הסתכמה הזרימה לקרנות המשקיעות בארה"ב, באירופה וביפן ב-47 מיליארד דולר - 29 מיליארד דולר מתוכם לארה"ב.



בשוק האג"ח המצב לא פחות עגום עם הנפילות הגדולות ביותר מאז 2008. בלומברג דיווחה כי הנפגעת הראשית היא טורקיה - האג"ח שלה הנקובות במט"ח נפלו ב-7.9% מאז אוקטובר 2010. פרמיית הסיכון של מרבית הכלכלות המתעוררות - גם ישראל הבטוחה יחסית מביניהן - עלתה.המשמעות: המשקיעים דורשים יותר ריבית כשהם קונים אג"ח של ממשלות אלה, לעומת ממשלות הנחשבות בטוחות יחסית. באופן מפתיע, האג"ח של יוון, ספרד ומדינות הפריפריה באירופה היו יציבות יחסית השנה, לאחר שקרסו ב-2010.



המשקיעים ההפכפכים נוהרים בחזרה לביטחון היחסי שבכלכלות המערב. הם משוכנעים יותר במאמצי אירופה להקטין חובות, בהתאוששות היצוא מיפן ובקצב הצמיחה המרהיב של הרווחים וההכנסות בתאגידים בארה"ב. הם ממהרים לשכוח את ההבטחה האדירה של סין והודו, את האחריות התקציבית של ברזיל ואת עוצמת המשאבים שלה. הם מפחדים מהברבור השחור.



הברבור השחור - אותו אירוע בלתי-צפוי שמשבש תחזיות כלכליות, אליבא דנאסים טאלב - המריא מצפון אפריקה והמזרח התיכון לפני יותר מחודש ועדיין מרחף מעל ראשה של הכלכלה העולמית. במקרה, הצבע השחור הולם אותו, שכן הגורם הכלכלי החשוב ביותר הוא הנפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully