וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידרוג הורידה את דירוג איגרות החוב של אמפל בדרגה אחת ל-Baa1

יורם גביזון

3.3.2011 / 13:05

זאת בשל התערערות היציבות הפוליטית והפיננסית במצרים והשלכותיה האפשריות על סיכון האשראי של חברת EMG



חברת מידרוג הורידה את דירוג איגרות החוב של חברת שבשליטת יוסי מימן בדרגה אחת מ-a3 באופק שלילי ל-baa1 באופק שלילי, והשאירה את איגרות החוב ברשימת מעקב.



מידרוג הכניסה את איגרות החוב של אמפל, שיתרתן 978 מיליון שקל לרשימת מעקב בינואר 2011, בעקבות התערערות היציבות הפוליטית והפיננסית במצרים והשלכותיה האפשריות על סיכון האשראי של חברת emg, החברה שרוכשת גז טבעי ממצרים ומזרימה אותו בצינור שבבעלותה מאל עריש לאשקלון.



מידרוג מציינת שהחברה המוחזקת (emg (12.5%) מהווה 50% משווי אחזקותיה של חברת אמפל.



הורדת הדירוג הנוכחית והותרתו באופק שלילי משקפת את אי הוודאות המתמשכת בסביבה הגיאו-פוליטית בה פעילה emg, שמתבטאת גם בירידת הדירוג של מצרים.



מידרוג מזכירה שהחל ב-5 בפברואר 2011 הופסקה הזרמת הגז ממצרים לישראל והצפי לחידושה הוא לא יאוחר מ-4 במארס.







מידרוג מדגישה כי הותרת הדירוג ברשימת המעקב מבטאת את אי הוודאות לגבי חידוש הזרמת הגז, תוך ציפייה לראות הזרמה רציפה לאורך זמן. חברת הדירוג מדגישה כי הדירוג הנוכחי אינו משקף מצב שבו הזרמת הגז אינה מתחדשת תוך זמן קצר.



להערכת מידרוג גורמי אי הוודאות עלולים להשליך על שווי נכסיה של אמפל וחוסנה הפיננסי במידה שלא ניתנת לאמידה בשלב זה. עם זאת מידרוג מעריכה שהשלמת עסקת מכירתה של חברת סמייל 012 לפרטנר תמורת 692 מיליון שקל תורמת משמעותית לשיפור רמת הנזילות של אמפל ומהווה גורם ממתן בהערכת הסיכונים בטווח הזמן הקצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully