וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפניקס רוכשת 49% בקומפלס משרדים בשווייץ בהשקעה של 250 מיליון שקל

נועם בר

3.3.2011 / 13:15

העסקה תמומן מכספי עמיתי הפוליסות המשתתפות, קרן הפנסיה ותיק הנוסטרו שמנהלת הפניקס



קבוצת הביטוח הפניקס, תשקיע 63 מיליון פרנק שוויצרי, המהווים 250 מיליון שקל בקומפלקס של שישה בנייני משרדים בז'נבה שבשוויץ. הקומפלקס כולל 35 אלף מ"ר של משרדים הנמצאים בתפוסה של 97%. בנייני המשרדים הם של 4-5 קומות כל אחד ומשמשים 45 חברות מתחומי הטכנולוגיה והרפואה. העסקה תמומן מכספי עמיתי הפוליסות המשתתפות, קרן הפנסיה ותיק הנוסטרו שמנהלת הפניקס.



הפניקס נכנסת להשקעה יחד עם חברת אופטיבייס השייכת לאזרח שוויצרי הפעיל שם מזה שנים בתחום הנדל"ן. אופטיביס תשקיע ברכישת הקומפלקס 64 מיליון פרנק שוויצרי ותחזיק בו ב-51%. הכניסה לעסקה עם שותף נובעת ממגבלה רגולטורית שיש על חברות ביטוח בעסקה ממונפת בחו"ל. בעסקות כאלה אסור על חברות הביטוח לקחת על עצמן יותר מ-49% מהעסקה. בעסקה הזו יש על הנכס הלוואה של 85 מיליון פרנק שוויצרי הנושאת ריבית של כ-3%.







בהפניקס יכלו לקחת לעסקה שותף מישראל, בדומה למה שנעשה בעסקות נדל"ן אחרות בחו"ל. אלא שבהפניקס רצו לצידם שותף מקומי משווייץ המתמחה בתחום הנדל"ן המניב ויש לו יכולות ניהול ותפעול, זאת כדי שיפקח מקרוב על הפעילות השוטפת של קומפלקס הבניינים.



ההכנסות השנתיות ברוטו שמניב הקומפלקס עומדות כיום על 10.4 מיליון פרנק שוויצרי והן מגלמות תשואה נטו של 7% על הנכס. עם זאת, בשל ההלוואה שיש על הנכס, מצפים בהפניקס שהתשואה על ההון העצמי שהושקע בו תהיה גבוהה מ-7%.



זו השקעת הנדל"ן השנייה של הפניקס מאז החליטה לפני פחות משנתיים להרחיב את תחומי ההשקעות שלה גם אל תחום הנדל"ן. בסוף 2010 רכשה הפניקס יחד עם קבוצת הביטוח מנורה מבטחים בניין משרדים בג'רסי סיטי בארה"ב, בהשקעה של 80 מיליון דולר.



אמיר רמות, מנהל השקעות הנדל"ן בהפניקס, מספר כי זו רק תחילת הדרך של הפניקס בתחום הנדל"ן. "אנו פועלים במרץ להגדיל את תיק הנדל"ן שלנו. המטרה היא להגיע לאחוז דו-ספרתי של השקעות ישירות בנדל"ן מכלל תיק ההשקעות שמנהלת הפניקס. לא מאמין שנגיע למטרה הזו בתוך שנה, אבל בתוך מספר שנים זה בהחלט ריאלי". לדבריו, המקומות שבוחנת הפניקס להשקעות עתידיות כאלה הם ארה"ב, ישראל ומערב אירופה - גרמניה, אנגליה, שווייץ וצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully