וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות בעדכון המלצה ומחיר יעד לכיל: הירידות האחרונות והעלאת המחיר לברזיל החזירו את האטרקטיביות

TheMarker Online

3.3.2011 / 14:45

גרובר: "שוק האשלג מוסיף להפגין עוצמה. חודש מארס הוא חודש מהותי מאד ברמת הענף"



החששות הגיאופוליטיים והחשש מפני פגיעה בהיצע הנפט ועליית מחירו הובילו למימושים מהירים וחדים מהצפוי: המימושים החדים בשוקי המניות והסחורות לא פסחו גם על מניית שרשמה ירידה של 7.5% מול ירידה של 5.5% במדד ת"א 100 מאז הורדת ההמלצה ל"תשואת שוק" ב-21 לפברואר. במהלך תקופה זו רשמה פוטאש עלייה של 2.4% במונחים דולריים. הפער בין ביצועי מניית פוטאש לביצועי מניית כיל מתחילת 2010 נפתח שוב לכ-23%.



שוק האשלג מוסיף להפגין עוצמה: בסוף השבוע שעבר היינו עדים להעלאת מחירים נוספת ודי מפתיעה בברזיל. רק ביום חמישי בשעות הצהריים נודע כי bpc, תאגיד יצוא האשלג של אורלקאלי וביילרוסקאלי הצליח לסגור כמות נכבדת של משלוחים לברזיל במחיר של 470-480 דולר לטון, המחירים עליהם הכריז קנפוטקס בתחילת פברואר וכבר בלילה של אותו יום הודיע bpc על העלאת מחיר נוספת של 50 דולר לברזיל למשלוחים החל ממאי.



"המחיר לאסיה טרם עודכן אולם נראה כי אנו צפויים לעדכון כזה בשבועות הקרובים. bpc אף הודיע כי הוא מחויב לכל הכמות שיוכל לספק עד סוף אפריל", אומרת לימור גרובר, אנליסטית פסגות בית השקעות.



פוטאש גם היא הודיעה על העלאת מחירים נוספת בארה"ב ל-560 דולר לשורט טון מול מחיר קודם של 515 דולר. המחיר הנגזר לטון מטרי – 610 דולר. פוטאש דיווחה גם כי היא מחויבת לכל הכמות שתוכל לספק עד סוף מאי.



למרות החששות, מפורום התחזית החקלאית של ה-usda לא יצאו הערכות לבנייה משמעותית של מלאים בעונה הבאה. המשרד דווקא עדכן כלפי מטה את תחזית יחס המלאי לשימוש בתירס ובחיטה בארה"ב לעומת הנייר המקדים שפרסם לפני שבועיים לקראת הכנס והעריך כי החקלאים ייהנו ממחירי שיא בשנה הבאה (תירס- 5.6$ לבושל, סויה - 13$, חיטה -7.5$).



"חשוב להבין כי מחירי החוזים העתידיים אינם המחיר שרואים החקלאים שבד"כ מוכרים מראש חלק ניכר מהיבול הצפוי", מציינת גרובר.



חודש מארס הוא חודש מהותי מאד ברמת הענף. "להערכתנו, מחיר חתימת החוזה עם ההודים הוא קריטי להמשך המגמה החיובית במחירים", אומרת גרובר. "גם עיכוב בחתימת החוזה אינו רצוי מבחינת הענף. להערכתנו מחיר של 400 דולר לטון יהווה אכזבה ועלול להוביל לירידה במחיר לסין במחצית השנייה של השנה ובהמשך אף להיפוך המגמה החיובית מבחינת המחירים בכל העולם."



העלאת המחיר בברזיל משפרת את עמדת היצרניות מול הלקוחות בהודו לאור הגידול בפער בין שוקי ה- spot למחיר החוזה בסין. נציין, כי ההערכות בענף הן כי בסופו של דבר המחיר שייחתם הוא שייקבע את היקף הסבסוד ולא להיפך.



בפסגות בית השקעות מעדכנים את מחיר היעד לכיל ל-69 שקל. "העדכון נובע מהעלאת מחיר האשלג הממוצע ל-2011 ול-2012 ובמקביל הפחתת הכמויות ל-2011 בשל השביתה בים המלחץ הכמויות בשנים הבאות הופחתו לאור מגבלות כושר הייצור של כיל", מסבירה גרובר.



"שיעור הצמיחה והרווחיות של מגזר המוצרים התעשייתיים עודכן כלפי מעלה. העדכון נובע מעליות המחירים האחרונות בתחום הברום ובהמשך מפוטנציאל צמיחה משמעותי יותר שאנו רואים במוצרים ויישומים חדשים במגזר ובראשם סדרת המוצרים לטיפול במים וסדרת המוצרים לנטרול כספית", מסבירה גרובר.



"עדכנו מעט כלפי מעלה את שיעור הצמיחה במגזר מוצרי התכלית ובמקביל הפחתנו את שיעור הרווחיות בשנות התחזית."



"בשורה התחתונה", אומרת גרובר, "סקטור הדשנים מוסיף להפגין עוצמה ולאחר התיקון בשבועות האחרונים גם מחירי הסחורות החקלאיות התייצבו. פתיחת דיסקאונט של כמעט 20% לעומת מחיר היעד המעודכן מצדיקה לדעתנו את החזרה למניית כיל בנקודת זמן זו."



"המחיר הנוכחי משקף תשואת דיבידנד נאה של 4.5% בגין הפעילות השוטפת ב-2011 כאשר לא מן הנמנע כי לכך יתווספו גם דיבידנדים מיוחדים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully