וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים גייר חובר ליקיר גבאי: רכש 50% מהזכיין הישראלי של דומינו'ס פיצה בגרמניה

ערן אזרן

3.3.2011 / 16:51

סכום העסקה לא נמסר, אך בנוסף לתשלום בעבור המניות, העניק גייר לגבאי הלוואה של 10 מיליון שקל



חברת ההשקעות שבשליטת חיים גייר (60%), חוברת לזכיין הישראלי של דומינו'ס פיצה בגרמניה, יקיר גבאי. החברה דיווחה היום כי חתמה על הסכם שותפות עם הזכיין, כבמסגרתו רכשה החברה הבת שלה (50%) מחצית ממניות החברה הזכיינית, כך שהיא עתידה להחזיק בשרשור 23.75% מהזכיין המקומי לפיצה דומינו'ס.



בנוסף לרכישת מניות החברה, הלווה גייר לזכיין 10 מיליון שקל (2 מיליון יורו) בהלוואה נושאת ריבית שנתית של 8% לתקופה של 3 שנים. ההלוואה אף עשויה לגדול במיליון יורו נוספים, וזאת בהתאם לצרכיה של החברה המפעילה. זכויות הזיכיון הינן לתקופה של עשר שנים, וכוללות אופציה להארכה לעשר שנים נוספות.



דומינו'ס מתכננת להיכנס בכל הכוח לשוק הגרמני, שכן גרמניה, המדינה המאוכלסת ביותר באירופה, והכלכלה הרביעית בגודלה בעולם, היא השוק הגדול האחרון שעוד נותר לה לכבוש. תוכנית החברה היא להגיע בתוך שנים ספורות ל-800 עד 1,000 סניפים ברחבי גרמניה. במאי 2010 שיחררה דומינו'ס הודעה ראשונה לעיתונות הבינלאומית על כניסה מאסיבית לשוק הגרמני בשותפות עם גבאי.



גבאי (43) הוא דמות מוכרת בשוק ההון המקומי. הוא ייסד ב-2004 את קבוצת גרנד סיטי, כיום חברת המלונות השנייה בגודלה בגרמניה עם יותר מ-80 בתי מלון ומחזור מכירות של כ-250 מיליון יורו. גבאי התפרסם עד כה בעיקר בזכות יכולתו לאתר נכסים שנקלעו לקשיים, לרכוש אותם במחירי שחיטה, להשביח ולמכור ברווח גדול.



התוכנית של גבאי ודומינו'ס הייתה להתחיל בברלין ולצמוח "באגרסיביות" בכל מקום במדינה. הוא אינו מתכנן לפתוח 1,000 סניפים בכוחות עצמו. השיטה המקובלת שבה פועלות זכייניות של דומינו'ס ושל מותגים בינלאומיים רבים אחרים היא באמצעות זכיינויות משנה המסייעות להתרחבות מהירה של המותג ולהפחתת סיכונים. ההשקעה של גייר כעת תסייע לו בביצוע התוכנית הגרנדיוזית.



איי.אי.אס היא חברת השקעות העוסקת בעיקר בבנייה מתועשת, בנדל"ן מניב וייזום פרויקטי נדל"ן. בתחום הנדל"ן פועלת החברה באמצעות החברות הבנות פארק פלמחים ואיי.אי.אס השקעות בנדל"ן. החברה מפעילה את מתחם אייר פארק באזור בסיס חיל האוויר עובדה, המשמש לחניה, אחזקה ופעילויות תעשיות נוספות של כלי טייס. החברה נסחרת לפי שווי של 330 מיליון שקל. המניה מוסיפה 3.61% בתגובה לעסקה.



דומינו'ס פיצה נוסדה ב-1960, והיא המובילה העולמית של שוק משלוחי הפיצה. החברה מפעילה בעצמה ובאמצעות זכיינים סניפים בארה"ב וביותר מ-60 שווקים בינלאומיים, וחגגה לפני חודשיים את חנוכת הסניף ה-9,000. הרשת מכרה ב-2009 פיצות ביותר מ-5.6 מיליארד דולר - 3.1 מיליארד בארה"ב ו-2.5 מיליארד בשאר העולם.



דומינו'ס האמריקאית רשומה למסחר בבורסת ניו יורק ונסחרת סביב שווי של מיליארד דולר. במקביל רשומות למסחר בבורסות שונות בעולם גם הזכייניות המקומיות של דומינו'ס. כך למשל דומינו'ס בריטניה נסחרת בלונדון סביב שווי של 550 מיליון ליש"ט (840 מיליון דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully