וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 בריטים שהפעילו אתר לפשיעה דיגיטלית נדונו ל-5 שנות מאסר

סוכנויות הידיעות

3.3.2011 / 16:59

האתר שהפעילו הצעירים איפשר העברת מידע על כרטיסי אשראי גנובים ופרוצים וטיפים לפושעים



3 צעירים שייסדו והפעילו את אחד מפורומי הפשע הגדולים בשפה האנגלית באינטרנט, נדונו ל-5 שנות מאסר. להערכת המשטרה, האתר, שכונה בבית המשפט "crimebook", אך נקרא למעשה gh0stmarket.net, הוביל להפסדים בסך 16.2 מיליון ליש"ט. הפורום, לו כ-8,000 חברים ברחבי העולם, נקשר בהפסדים בסך מאות אלפי ליש"ט בגין הונאות של 65 אלף חשבונות בנק.



ניקולס ובר, מייסד ובעלי האתר, נעצר באוקטובר 2009, ביחד עם מנהל האתר ריאן תומס, לאחר שהשניים ניסו לשלם חשבון בסך 1,000 ליש"ט במלון בהתבסס על פרטי כרטיס אשראי גנובים. הם היו אז בני 18 ו-17 בהתאמה. על ובר נגזרו 5 שנות מאסר ביום רביעי, ועל תומס 4 שנות מאסר. לאחר שהמשטרה החרימה את מחשבו של ובר, היא גילתה מידע על 100,000 כרטיסי אשראי גנובים, ועקבות שהובילו לאתר. ובר ותומס הפרו את תנאי השחרור בערבות בדצמבר 2009, וברחו למיורקה, אך נעצרו מחדש עם חזרתם לבריטניה בינואר 2010.



התביעה טענה כי ובר השתמש בחשבון בקוסטה ריקה בשביל להעביר את הכספים מההונאות. לאחר מעצרו הראשון הוא איים לפוצץ את ראשו של ראש מחלקת הפשעים האלקטרוניים במשטרה, והשתמש ביכולות ההאקינג שלו על מנת לגלות כתובות מגוריהם של שוטרים. תומס, לפי התביעה, שימש לקישור בין פושעים בפורומים של האתר. בכיר במשטרה תיאר את האתר כ"סופרמרקט לפושעים". גארי קלי, נאשם שלישי, בן 21 כיום, הורשע אף הוא ונגזר עליו עונש של 5 שנות מאסר. הוא סייע ביצירת תוכנה שפרצה לאלפי מחשבים על מנת לגנוב מידע אישי.



האקרים ומבצעי הונאות החליפו באתר מאגרי נתונים שכללו פרטים של אלפי אנשים, בהם חשבונות בנק, מספרי כרטיסי אשראי וסיסמאות. האתר כלל גם מדריכים כמו "14 דרכים לפרוץ כרטיסי אשראי" או "להריץ כרטיסי אשראי באי-ביי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully